• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403022417568
  • خبرنگار : 71498

در پاسخ به ایسنا مطرح شد

صدور کارت سوخت از ابتدای خرداد یک هفته طول می‌کشد

صدور کارت سوخت از ابتدای خرداد  یک هفته طول می‌کشد

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: از ابتدای خرداد ماه امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین کارت سوخت فراهم می‌شود و طی هفت تا ۱۰ روز، کارت سوخت برای متقاضیان صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جعفر سالاری نسب امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوال ایسنا، درباره سامانه آنلاین ثبت کارت سوخت، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون قطعه کارت سوخت تحویل مردم شده است و اکنون نیز سامانه‌ای را راه اندازی کرده‌ایم که بتوانیم فرایند صدور کارت سوخت را برای خودروهای نوشماره سریع‌تر کنیم و در برنامه داریم که این اقدام برای سایر خودروها هم انجام شود.

وی افزود: طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.

او با بیان اینکه برای بنزین در دولت راهکارهای غیرقیمتی در دستور کار است و هیچ پیشنهاد قیمتی تاکنون در دولت مطرح نشده و پیشنهاد قیمتی نیز از ما نخواسته‌اند، گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر و یا محدودیت ۴۰ لیتری هر نوبت سوخت‌گیری در همین راستا بوده است.

سالاری نسب افزود: هم‌اکنون ۹۴ درصد مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر  در ماه مصرف بنزین دارند که این میزان با مجموع ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۶۷ درصد سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در بنزین انجام می‌شود، اظهار کرد: طبق تکلیف قانون باید این رقم به ۹۰ درصد برسد.

سالاری‌نسب با اشاره به علت تأخیر در بهره‌برداری از سامانه ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت، گفت: عدم ارائه اطلاعات لازم از سوی فراجا اعلام دلیل تاخیر این موضوع بود اما در طی هفته های اخیر این اطلاعات به سامانه وارد شده و از ابتدای خردادماه امکان ثبت درخواست کارت سوخت  فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: هم‌اکنون روزانه ۱۳ هزار ثبت درخواست کارت سوخت صورت می‌گیرد که برای این ۱۳ هزار درخواست، ۷۰ هزار تردد انجام می‌شود که با بهره‌برداری از سامانه ثبت آنلاین درخواست‌ها، این میزان تردد به صفر می‌رسد.

سالاری‌نسب با بیان اینکه  بارنامه‌های جعلی برای فروش خارج از سیستم سوخت معضلی برای مدیریت عرضه سوخت است، گفت: با بهره‌برداری از سامانه تخصیص نفت‌گاز براساس اسناد حمل برخط، خودروهای گازوئیل‌سوز فقط می‌توانند در مسیر ترددی که در بارنامه درج شده، امکان به‌سوخت‌گیری کنند و خارج از این مسیر، امکان استفاده از کارت سوخت خود را ندارند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با بهره‌برداری از این سامانه که از خردادماه آغاز می‌شود، روزانه تا پنج میلیون لیتر از انحراف نفت‌گاز جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین قانونگذار و دولت اطلاع رسانی می کند و در هر حال هیچ دستور، تقاضا و ابلاغی مبنی بر تغیبر شیوه سهمیه بندی و قیمت بنزین دریافت نکرده‌ایم و تنها چیزی که اعلام شده مدیریت مصرف غیرقیمتی است.

سالاری نسب با بیان اینکه دولت سعی کرده سوخت به نحو احسن در اختیار قرار گیرد، هیچ جایگاهی تعطیل نشود و کارت در اختیار مردم باشد، گفت: تمام تلاش ما در حوزه سوخت این است توزیع مدیریت شده و منطقی باشد و مردم با آرامش سوخت را تحویل بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha