• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403022417574
  • خبرنگار : 71049

در گفت‌وگو با ایسنا

سفیر یمن در تهران: قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل تحریک آب‌های راکد بود

سفیر یمن در تهران: قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل تحریک آب‌های راکد بود

سفیر یمن گفت هر راه‌حلی که به توقف تجاوزهای وحشیانه و مداوم علیه مردم فلسطین و غزه منجر شود و باعث پایان دادن به محاصره شود، بی‌شک بر جبهه‌های مختلف و در راس آن‌ها جبهه یمن تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۰ اردیبهشت با تصویب قطعنامه‌ای از شورای امنیت خواست تا با نظر مثبت درخواست تشکیل کشور مستقل فلسطینی را بازنگری کند و فلسطین را به عنوان صد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل متحد به رسمیت شناسد. این در حالی است که فلسطینیان از سال ۲۰۱۲ دارای وضعیت ناظر غیرعضو بوده‌اند که از حقوقی کمتر از یک عضو کامل برخوردار است.

از میان ۱۹۳ عضو سازمان ملل ۱۴۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۲۵ کشور رأی ممتنع و ۹ کشور رأی مخالف دادند. با تصویب این قطعنامه فلسطین به عنوان کشوری واجد شرایط برای عضویت کامل به رسمیت شناخته شده است.

سفیر یمن در تهران: قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تحریک آب‌های راکد بود
مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا، آرژانتین، جمهوری چک، مجارستان، میکرونزی، ، پاپوا گینه نو، نائورو و پالائو علیه این قطعنامه رای دادند.

با این حال تصمیم‌گیری نهایی در مورد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل در شورای امنیت این نهاد بین‌المللی صورت می گیرد و پیش‌بینی می‌شود آمریکا این پیشنهاد را مجددا وتو کند.

«ابراهیم محمد الدیلمی»، سفیر یمن در تهران در گفت‌وگو با ایسنا درباره قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد موافقت تعداد زیادی از کشورها با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: ما معتقدیم که قطعنامه مذکور یک پیروزی برای فلسطین است، هر چند این بخشی از حق فلسطینی‌هاست. البته ما در واقع مخالف آن هستیم زیرا بر اساس آن فلسطین به دو دولت تقسیم می‌شود و ما بر این باوریم که فلسطین یک دولت واحد است. در عین حال این اقدام با توجه به اینکه آمریکا را مجبور به اعتراف به حق عضویت کامل فلسطین می‌کند، تحریک آب‌های راکد بود و تاکید بر حق فلسطین و مخالفت با اقدامات و تجاوزهای اسرائیل است.

وی تاکید کرد: این اقدام باعث می‌شود که اسرائیل و حامیان آن و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس یک نظام آپارتاید و منفور شناخته شوند.

الدیلمی درباره موافقت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها و مخالفت و سنگ اندازی رژیم صهیونیستی برای آتش بس گفت: اگر حمایت‌های آمریکا در درجه اول و حمایت‌های اروپا در درجه دوم نبود، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست به تجاوزهای خود علیه مردم فلسطین و غزه ادامه دهد. همه طرف‌ها باید در مقابل تصمیم یک جانبه آمریکا و چند کشور اروپایی که خواهان تداوم نسل‌کشی مردم فلسطین هستند، ایستادگی کنند. رژیم صهیونیستی روز به روز منفورتر می‌شود و با موضع حامیان آن مخالفت می‌شود. آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکایی و برخی دانشگاه‌های اروپایی، استرالیا و کانادا مشاهده می‌کنیم و اعتراضات و تحرکات دانشجوها و اساتید مصداق انزوای رژیم صهیونیستی بوده و تاکیدی بر این است که برادران فلسطینی در راه تحقق پیروزی هستند.

سفیر یمن در تهران: قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تحریک آب‌های راکد بود
توقیف کشتی اسرائیلی توسط انصارالله یمن

سفیر یمن در مورد تداوم حملات به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت: موضع یمن همان طور که نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد، حمایت از عملیات طوفان الاقصی و حمایت از مبارزه و جهاد مقاومت فلسطین است. بنابراین هرگونه راه‌حلی که به توقف تجاوزهای وحشیانه و مداوم علیه مردم فلسطین و غزه منجر شود و باعث پایان دادن به محاصره شود، بی‌شک بر جبهه‌های مختلف و در راس آن‌ها جبهه یمن تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha