• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417606
  • خبرنگار : 71579

حمایت الازهر از تصمیم قاهره برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

حمایت الازهر از تصمیم قاهره برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

الازهر مصر از تصمیم این کشور برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌هایش در غزه استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، الازهر مصر از تصمیم قاهره برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه نسل‌کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

در بیانیه الازهر آمده است: از اقدام رهبری سیاسی در این زمینه که شایسته جایگاه و تاریخ شرافتمندانه مصر در حمایت از مساله فلسطین و همچنین احقاق حقوق فلسطینی‌ها علیه ظالمان متجاوز است، حمایت کامل می‌کنیم و این اقدام در راستای موضع مردم مصر در حمایت از برادران خود در غزه است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که بیشترین حد فشارهای سیاسی و جهانی و مردمی برای توقف خونریزی‌ها را به کارگیرند و اسرائیل را در زمینه سیاسی و اقتصادی محاصره و به خاطر جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین طی ۷۵ سال گذشته محاکمه کنند.

الازهر همچنین خواستار توقف کشتارهای جدید رژیم صهیونیستی در غزه شد که طی ۲۲۰ روز گذشته ادامه دار بوده است.

وزارت خارجه مصر روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور رسما قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل جنایت نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه بپیوندد.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که در پی گسترش تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی در غزه، ویرانی زیرساخت‌ها، مجبور کردن فلسطینی‌ها به کوچ خارج از سرزمین خود، به وجود آمدن بحران انسانی بی‌سابقه و نقض قوانین بین‌المللی از جمله توافق ژنو تصمیم گرفته است که این اقدام را اتخاذ کند.

آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ (۹ دی ۱۴۰۲) شکایتی را به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرده و صدور حکم علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی در جریان حمله به غزه را خواستار شده بود.

در تحولی جدید، رژیم صهیونیستی تخلیه شهر رفح واقع در جنوب غزه را آغاز و تهدید کرده حمله زمینی به این شهر را عملیاتی می‌کند؛ جایی که یک میلیون و نیم آواره فلسطینی مستقر شده‌اند.

پیش از این چندین کشور از جمله لیبی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل پیوستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha