• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022417655
  • منبع : بازار

آیا سبدگردانی با سرمایه ۵۰ میلیون امکان‌پذیر است

آیا سبدگردانی با سرمایه ۵۰ میلیون امکان‌پذیر است

بدون شک همیشه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های که بتوانند ارزش سرمایه ما را حفظ کرده و افزایش دهند، بهترین گزینه است.

به گزارش ایسنا به نقل از کارگزاری فارابی،اما شاید این سوال مطرح شود که با ۵۰ میلیون تومان کجا می‌توان سرمایه گذاری کرد؟ برای آشنایی با روش‌های سرمایه‌گذاری با ۵۰ میلیون تومان با ادامه این مقاله همراه شوید.

آیا با پول کم می‌توان سرمایه گذاری کرد؟

قطعا ضرب‌المثل "قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود." را شنیده‌اید. دنیای سرمایه‌گذاری بی‌شباهت به این ضرب‌المثل معروف نیست و شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری اصولی مانند سبدگردانی در بورس، حتی با پول کم هم سرمایه خود را افزایش دهید. در حقیقت اثر سود مرکب همان عاملی است که موجب می‌شود دارایی اندک تبدیل به سرمایه‌ای قابل‌توجه در گذر زمان شود. اگر به ۱۰ سال قبل بازگردید، ۵۰ میلیون تومان سرمایه قابل توجهی بوده و توان خرید یک خودرو صفر ایرانی، حدودا ۵۰ عدد سکه طلا، ۱۵ هزار دلار و چندین میلیون سهام شرکت‌های بورسی را داشتید!

امروز با ۵۰ میلیون تومان می‌توانید تنها یک عدد سکه کامل طلا خریداری کنید. اثر سود مرکب را می‌توان در بازار سهام و سبدگردانی حرفه‌ای مشاهده کرد. صندوق سرمایه گذاری نمونه خوبی از یک سبدگردانی است. اگر شما ۱۰ سال پیش اقدام به سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون تومان در برخی از صندوق‌های مطرح بورسی کرده بودید، امروز سرمایه شما به طور متوسط بین ۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان شده بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۱۰ سال پیش با ۵۰ میلیون تومان تنها قادر به خرید ۱۲ متر خانه در تهران بودید. بنابراین، سرمایه‌های کم و متوسط هم در صورتی که توسط افراد متخصص مدیریت شوند، امکان رشد زیاد را خواهند داشت.

مزایای سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان

بازار سرمایه یا بورس تنها بازاری است که شما می‌توانید با حداقل سرمایه نیز در طیف متنوعی از دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین با ۵۰ میلیون تومان نیز می‌توانید سبد دارایی متنوعی از انواع سهام، صندوق طلا، صندوق زعفران، صندوق املاک و مستغلات و… تشکیل دهید و از بازدهی آن در بلند مدت بهره ببرید.

آیا سبدگردانی با سرمایه ۵۰ میلیون امکان‌پذیر است

سبدگردانی با سرمایه ۵۰ میلیون، یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری

همانطور که پیش‌تر اشاره شد سبدگردانی به صورت حرفه‌ای می‌تواند بهترین گزینه جهت سرمایه‌گذاری موفق باشد. با توجه به اینکه انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه وجود دارد و این صندوق‌ها توسط نهادهای مالی معتبر تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار مدیریت می‌شوند، این امکان را به سرمایه‌گذار می‌دهد که به صورت اصولی سبدی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تشکیل دهد.

در حقیقت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط مدیران با تجربه و خبره در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری مدیریت می‌شوند و شخصی که سرمایه خود را در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، سرمایه‌اش توسط مدیران متخصص سرمایه‌گذاری مدیریت می‌شود.

جمع بندی

بهترین سبدگردانی با سرمایه ۵۰ میلیون تومان می‌تواند استفاده از ترکیبی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق سهامی، طلا، درآمد ثابت، زعفران، املاک و مستغلات و… باشد. با توجه به اینکه احتمال وقوع جهش‌های تورمی وجود دارد، بنابراین ترکیبی از انواع صندوق‌ها به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا علاوه بر مدیریت ریسک، بازدهی سرمایه خود را نیز افزایش دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha