• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403022417666
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت مطرح کرد

ارتقای سلامت نوزادان و کودکان با اجرای برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس

ارتقای سلامت نوزادان و کودکان با اجرای برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی از برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس، تاکید کرد: اجرای برنامه واکسیناسیون کشوری در حوزه نوزدان و کودکان در جهت حفظ و ارتقای سلامت آنان اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر صابر جباری با اشاره به تمرکز این مرکز بر باروری سالم و موالید سالم، اظهار داشت: باید حیات سالمی را برای نوزادان بعد از تولد رقم بزنیم.

وی با اشاره به میزان مرگ و میر موالید در قبل از انقلاب، خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب و اوایل انقلاب میزان مرگ و میر موالید بسیار بالا بود که با اقدامات موثری که بعد از انقلاب صورت گرفت، این شاخص به طرز چشمگیری کاهش یافت.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود درمان رایگان کودکان زیر 7 سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اتفاق خوب در حالی در کشور در حال رخ دادن است که ما شاهد قتل عام بی رحمانه کودکان و مادران فلسطینی در نوار غزه توسط رژیم کودک کش، غاصب و منحوس صهیونیستی هستیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، جباری با بیان این که امروز مدعیان دموکراسی و تمدن غرب نزد همه مردم جهان رسوا شده‌اند؛ چرا که نسل کشی در غزه و فلسطین اشغالی نشان داد که آنها بویی از انسانیت نبرده اند، تاکید کرد: با افتخار اعلام می کنیم امروز در جمهوری اسلامی خدمات رایگان بهداشت و درمان به کودکان زیر هفت سال اجرایی شده و این گامی بلند برای حفظ و ارتقای سلامت جوانی جمعیت است چرا که عمده آسیب ها در دوران کودکی و نوزادی اتفاق می افتد و اگر بتوانیم سلامت کودکان را حفظ کرده و ارتقا ببخشیم، سرمایه بزرگی برای آینده کشور خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha