• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403022417672
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد

برگزاری کنگره بین‌المللی طب انتقال خون در ایران

برگزاری کنگره بین‌المللی طب انتقال خون در ایران

سخنگوی سازمان انتقال خون در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون، با اشاره به همکاری بلند مدت سازمان انتقال خون و سازمان جهانی بهداشت، این رویداد علمی را نشان دهنده دانش و توانایی سازمان انتقال خون و موسسه آموزشی پژوهشی طب انتقال خون دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی انتقال خون در روزهای 25 و 26 اردیبهشت، گفت: این پنجمین تجربه برگزاری یک رخداد بزرگ علمی در سطح بین الملل در زمینه طب انتقال خون است که به واسطه جایگاه علمی و تخصصی انتقال خون در کشورمان و به واسطه توانمندی متخصصان این رشته و کارآمدی سیستم انتقال خون ایران، برگزار می شود.

وی تاکید کرد: سازمان انتقال خون ایران و موسسه طب انتقال خون طی چند دوره متوالی به عنوان همکار آموزشی پژوهشی سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده اند و با همکاری این سازمان به توسعه دانش و مهارت کشورهای منطقه در استقرار سیستم کارآمد انتقال خون همت گماشته اند.

حاجی‌بیگی تبادل اطلاعات در زمینه آخرین دستاوردهای علمی طب انتقال خون میان شرکت کنندگان، سازمان انتقال خون، موسسه و کشورهای منطقه را یکی از اهداف این همایش دانست و افزود: جایگاه علمی، توانمندی و دستاوردهای کشورمان در زمینه طب انتقال خون در بستر این همایش ها به کشورهای جهان معرفی می شود و ما نیز از تجربیات و دانش آنها بهره مند می شویم.  

وی تاکید کرد: واکاوی علمی مدیریت مراکز انتقال خون و بانک خون و مراکز درمانی، ارتقای فرایندهای کاری انتقال خون از طریق تبادل اطلاعات مراکز انتقال خون و بانک خون های ایران و کشورهای منطقه ارتقای نگرش و عملکرد متخصصان بالینی و آزمایشگاهی در مراکز درمانی در زمینه طب انتقال خون از نتایج مورد انتظار این همایش است.

وی افزود: همچنین در این کنگره، پوسترهای کار پژوهشی دانشجویان و متخصصان ایرانی و خارجی در معرض دید شرکت کنندگان در کنگره قرار داده می شود تا بتوانند حداکثر استفاده را از یافته های نوین پژوهشی ببرند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، حاجی‌بیگی از حضور شرکت کنندگانی از 30 کشور جهان در این کنگره بین‌المللی و دریافت حدود 100 خلاصه مقاله خبر داد و گفت: این کنگره با همکاری بیش از 50 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان عضو کمیته علمی، عضو هیات رییسه، سخنران و عضو پنل و همکاری  بیش از 15 سخنران بین‌المللی از کشورهای سویس، فرانسه، هلند، آلمان، نروژ، دانمارک، اسپانیا، عمان، نپال، ایتالیا و مصر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این کنگره نیز رخداد علمی پربار و ثمربخش باشد که به ارتقای دانش و تجربه طب انتقال خون در میان مشارکت کنندگان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha