• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022517895
  • خبرنگار : 71129

تاکید شولتس به اسرائیل برای اجتناب از حمله زمینی گسترده علیه رفح

تاکید شولتس به اسرائیل برای اجتناب از حمله زمینی گسترده علیه رفح

شولتس بار دیگر به اسرائیل تاکید کرد تا از انجام یک تهاجم نظامی گسترده زمینی علیه رفح در جنوب غزه اجتناب کند.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتس صدراعظم‌ آلمان در نشست خبری با سران کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد گفت: « ما به صراحت می‌گوییم که نباید حمله گسترده‌ای علیه رفح صورت گیرد.»

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: « افراد زیادی در آنجا زندگی می‌کنند و ما نمی‌دانیم که چگونه این حمله نظامی گسترده می‌تواند بدون تلفات غیرنظامی زیاد اتفاق بیفتد. این مساله را نمی‌توان پذیرفت.»

شولتس بار دیگر تاکید کرد که آلمان از اسرائیل در مبارزه با حماس حمایت می کند، اما همچنین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی باید به قوانین بین المللی احترام بگذارد و از مردم غیرنظامی محافظت کند.

صدراعظم آلمان ادامه داد: « ما به صراحت می‌گوییم که اسرائیل حق دارد با حماس مقابله کند. اما اسرائیل باید به قوانین بین‌الملل نیز احترام بگذارد. باید کمک‌های بشردوستانه کافی به غزه برسد. درخواست من همیشه این بود که حدود ۵۰۰ کامیون در روز به غزه وارد شود تا حمایت کافی با غذا، کمک‌های پزشکی و هر آنچه در غزه نیاز است، در دسترس مردم باشد.»

شولتس همچنین از مقامات رژیم صهیونیستی خواست اقدامات لازم را برای توقف خشونت شهرک نشینان تندرو اسرائیلی علیه فلسطینیان انجام دهند.

صدراعظم آلمان بار دیگر تاکید کرد که برلین از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند که به گفته او می‌تواند به درگیری طولانی مدت بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایان دهد و صلح را در منطقه به ارمغان بیاورد.

این صحبت‌ها از سوی شولتس در حالی مطرح شده که در نظرسنجی اخیر، ۶۹ درصد از آلمانی‌ها گفتند، اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه توجیه ناپذیر است و غیرنظامیان زیادی قربانی شده‌اند. تنها ۱۸ درصد از اسرائیل حمایت کردند.

شولتس همچنین گفت که از زمان آغاز جنگ در اوکراین، آلمان کمک نظامی به ارزش ۲۸ میلیارد یورو (۳۰.۲ میلیارد دلار) به کی‌یف ارائه کرده یا قول مساعد در این باره داده است است.

دولت آلمان فعالانه به دنبال ارائه سیستم‌های پاتریوت بیشتر برای اوکراین است، که اخیرا یک واحد اضافی را تامین کرده که مجموع آنها را به سه سیستم می‌رساند.

علیرغم مذاکرات در استکهلم، هیچ تعهد جدید خاصی مانند سامانه‌های موشکی پاتریوت اعلام نشده است.

«پتری اورپو»، نخست وزیر فنلاند در این نشست مشترک با تاکید بر لزوم اقدام سریع غرب برای جلوگیری از وقوع وضعیتی مانند ماریوپل در خارکیف، گفت که وضعیت در میدان جنگ بحرانی است.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک نیز بر اهمیت حیاتی کمک به اوکراین تاکید و فشار بر این کشور را غیرقابل تحمل توصیف کرد.

وی افزود: «ما باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم تا بتواند از خود و بقیه اروپا دفاع کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha