• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022518067
  • خبرنگار : 71959

رئیس سازمان راهداری:

دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها نصب می‌شود/رفع خطر ۴۲۴ نقطه خطرناک در جاده‌ها

دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها نصب می‌شود/رفع خطر ۴۲۴ نقطه خطرناک در جاده‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سال گذشته ۴۲۴ نقطه ترافیکی پرخطر، ایمن‌سازی شد؛ گفت: متاسفانه در کشور ما، تولید ناوگان خودرویی و تولید گواهینامه همزمان با ایجاد زیرساخت‌ها نبوده و زیرساخت‌ها از میزان تولید خودرو و راننده، جا مانده‌اند.

به گزارش ایسنا، داریوش امانی در در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک که صبح امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد؛ گفت: امیدوارم این کنفرانس راهگشای معضلات ما در کشور در بحث تصادفات و تلفات جاده‌ای و چراغ راه دستگاه‌های اجرایی باشد. در این دولت شورای ایمنی حمل و نقل با حضور رییس جمهور تشکیل شد و از بیرون دولت نیز این مسائل پیگیری می‌شود و تاکنون جلساتی زیادی برگزار شده و همکاری‌های خوبی با سایر دستگاه ها انجام شده است و وظایف همه دستگاه ها نیز در این شورا مشخص می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نوروز امسال کاهش تلفات تصادفات بودیم که از فواید ایجاد این شورا بود. ما در وزارت راه وشهرسازی چند مسئولیت داریم و تلاش می‌کنیم مهم‌ترین آنها را که بهبود شرایط زیر ساخت‌ها است انجام دهیم.

امانی گفت: یکی از مشکلات ما عمر جاده‌های مواصلاتی است. به عنوان مثال جاده تهران- قم از سال ۵۷  ساخته شده و باید ۲۰ تا ۳۰ سال استفاده می‌شد اما هنوز در حال استفاده است و سطح سرویس این جاده به پایان رسیده است، به همین دلیل شاهد هستیم که در تمام طول هفته این جاده شلوغ است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما، تولید ناوگان  خودرویی و تولید گواهینامه همزمان با ایجاد زیرساخت‌ها نبوده و زیرساخت‌ها از این میزان تولید خودرو و راننده، جا مانده‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: دومین بحث ما نقاط پرحادثه است که باید توجه داشت که این نقاط یک شبه ایجاد نمی‌شوند. هر جاده‌ای که ساخته می‌شود مهندس داشته و  ایمن ساخته می‌شود  اما به مرور زمان به دلایل متعدد ناایمن می‌شود و نقاط پرحادثه ایجاد می‌شود.

ایمن‌سازی نقاط پرخطر در جاده‌های کشور تا پایان سال

امانی با اشاره به تعداد نقاط حادثه خیز گفت: سال گذشته ۸۸۷ نقطه حادثه خیر ترافیکی در کشور شناسایی شد و تا پایان سال ۴۲۴ نقطه را برطرف کردیم و ان‌شاءالله تا پایان امسال سایر این نقاط برطرف می‌شود.ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، ایجاد علائم ، خط‌کشی‌ها، جداکننده‌ها و ... نیز از جمله مسائلی هستند که دنبال می‌شوند.

امانی با بیان اینکه از هزینه کل ساخت هر جاده باید چهار تا شش درصد هزینه نگهداری کنار گذاشته شود؛ گفت: بر اساس نظرات کارشناسان، هزینه نگهداری ۲۳۰هزار کیلومتر جاده‌های کشور، ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و اخیرا  به ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: سال گذشته کارهای عمرانی بسیار خوبی در کشور انجام شد اما تنها به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیدیم و تا ۲۸۰ هزار میلیارد تومان  قطعا نرسیده‌ایم و این مبالغ جوابگوی ما نیست و ما هر روز نگران این اقدامات هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: علاوه بر تعمیر جاده‌ها، آموزش و فرهنگسازی و اعمال جریمه از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

امانی گفت: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیرساختی در جاده‌های کشور انجام می‌دهیم و سعی می کنیم عقب ماندگی در این مسائل را جبران کنیم. با برگزاری این همایش ها امیدوارم به یک زبان مشترک بین دستگاه‌های اجرایی کشور برسیم و بتوانیم آمار تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم، حتی یک کشته در جاده‌های کشور نیز زیاد است و باید به صفر برسیم.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: من معتقدم هرچقدر دستگاه ها همپوشانی و همواری داشته باشند بسیار موثر تر خواهند بود.  مثلا در دنیا ثابت شده یک شماره امدادی باید در جاده‌ها داشته باشیم و نه چند شماره، یک زمانی مصوب شد شماره ۱۱۰ پاسخگوب مردم باشد و بقیه دستگاه‌ها زیر مجموعه پلیس باشند اما اینگونه نشد. همچنین پایگاه ها نیز نباید از هم جدا باشند مثلا پایگاه‌های پلیس، هلال‌احمر، راهداری و اورژانس نباید از هم جدا باشد و در دنیا اینها تجمیع شده‌اند که از هزینه‌های چندجایی جلوگیری شده و خدمت به مردم بیشتر و متمرکزتر شود.

نصب دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در راهداری زیرساخت هایی را که پلیس نیاز دارد به مرور زمان آماده خواهیم کرد. ان‌شاءالله به زودی دو هزار سایت دوربین جدید تا شهریور ماه به جاده‌های کشور اضافه می‌شود تا تخلفات توسط پلیس هوشمند بررسی‌شود.همچنین نیاز پلیس به پایگاه‌های بیشتر نیز بررسی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha