• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403022518615
  • خبرنگار : 80001

رییس هیات مدیره شهرهای جدید اعلام کرد

شهرهای جدید ساحلی در جنوب ایران وارد مدار اجرا شدند

شهرهای جدید ساحلی در جنوب ایران وارد مدار اجرا شدند

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: هفت نقطه از ۲۷ سکونتگاه هدف‌گذاری شده در دولت سیزدهم شامل شش شهر جدید ساحلی و ‌یک شهرک ساحلی وارد مدار مدیریت اجرا و فرآیند عملیاتی شده و برای تمامی این نقاط طرح‌های مکان‌یابی، ضرورت‌سنجی و ‌جامع تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، سعید غفوری با اشاره به هدف­گذاری دولت برای اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریا محور اظهار کرد: این شش شهر جدید و یک شهرک ساحلی، فاز اول از مدیریت اجرایی سکونتگاه های ساحلی محسوب می‌شود که هم به لحاظ موقعیت و هم کارکرد به نوعی جزو پروژه‌های پرچم وپیشران در حوزه توسعه سواحل محسوب می شوند.

وی افزود: شهرهای جدید تیس، مکران مرکزی، یک شهر جدید در شهرستان جاسک، خلیج‌فارس، بریس، کوشک و شهرک‌ آفتاب از مجموعه سکونتگاه‌هایی است که ضمن داشتن نقش و کارکردهای متنوع اقتصادی و اجتماعی، تلاشی برای ارایه الگوهای جدیدی از شهرسازی و معماری متناسب با شرایط اقلیمی و محلی ودر عین حال توان‌های منطقه ای و ‌بین‌المللی است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: برای تمامی این نقاط طرح‌های مکان‌یابی، ضرورت‌سنجی و ‌جامع تهیه شده و ‌برخی از آنها طرح تفصیلی و آماده‌سازی و معماری نیز دارند. همچنین برای تمامی این سکونتگاه مطالعاتی در قالب نظام تامین مالی‌و سرمایه گذاری با هدف جذب توان‌های بخش خصوصی تهیه شده و در این مرحله بسته‌های مشخصی برای ارایه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آماده شده است.

غفوری توضیح داد: شهر جدید تیس در زمینی به مساحت ۴۳۸۰ هکتار با جمعیت پذیری ۱۵۰ هزار نفر با کارکردهای گردشگری، مالی، بازرگانی، سکونتی، دانشگاهی و درمانی؛ شهر جدید مکران مرکزی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۷۰۸ هکتار با جمعیت‌پذیری ۵۰۰ هزار نفر، با کارکردهای پشتیبان صنعت و معدن، فعالیت‌های لجستیک، بندری و صنعتی، صنایع دریایی، آب و انرژی و سکونت، شهر جدید مکران در شهرستان جاسک در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ هکتار با جمعیت‌پذیری ۲۰۰ هزار نفر با کارکردهای پشتیبان فعالیت های صنعتی و لحستیک سواحل، گردشگری، بازرگانی و گردشگری دریایی، احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: شهر جدید خلیج‌فارس در مجاورت شهر بندرعباس، در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ هکتار برای سکونت و بیش از ۱۵ هزار هکتار برای انواع فعالیت‌های اقتصادی، فناوری، نمایشگاهی دانشی، سیاسی و فرهنگی با جمعیت‌پذیری ۲۰۰ هزار نفر ؛ شهر جدید بریس در زمین به مساحت حدودی ۵۰۰۰ هکتار با جمعیت پذیری ۱۰۰ هزار نفر به عنوان اولین شهر با کارکردهای تحقیقاتی و گردشگری وابسته نجوم و ‌مطالعات فضایی در کنار آبزی‌پروری؛ شهر جدید کوشک در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ هکتار با جمعیت‌پذیری ۱۰۰ هزار نفر با کارکردهای تامین خدمات و سکونت منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان، آبزی‌پروری و توسعه جوامع روستایی پیرامون و همچنین شهرک آفتاب در زمینی به مساحت ۸۶ هکتار با کارکرد گردشگری و پشتیبان جزیره کیش برنامه‌ریزی شده است.

غفوری تصریح کرد: فرآیندهای مدیریت اجرایی و سرمایه گذاری این شهرهای جدید آغاز شده است و در بخشی از این شهرهای جدید نیز واحدهای مسکونی و تجاری و سایر خدمات و زیرساخت‌های لازم در حال احداث است و برخی نیز در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارند.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از مجموعه توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در این کلان پروژه که به توسعه همه‌جانبه در جنوب و در کل ایران می‌انجامد کمک کنند و در منافع اقتصادی آن شریک شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha