• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022618788
  • خبرنگار : 71129

بسته یک میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی در کنگره بررسی می‌شود

بسته یک میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی در کنگره بررسی می‌شود

2 مقام آمریکایی اعلام کردند وزارت خارجه بسته یک میلیارد دلاری کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را برای بررسی به کنگره برده است.

به گزارش ایسنا، روسا و اعضای برجسته کمیته‌های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مسؤول بررسی توافق‌های تسلیحات خارجی هستند و این بسته یک میلیار دلاری کمک به اسرائیل نیز توسط وزارت خارجه آمریکا برای بررسی به کنگره ارسال شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این بسته جدید شامل گلوله‌های تانک، خمپاره و وسایل تاکتیکی زرهی است.

وال استریت ژورنال نیز قبلا گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با ارسال سلاح‌های جدیدی به ارزش یک میلیارد دلار برای اسرائیل موافقت خواهد کرد. پیش از آن، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن از حق وتوی خود علیه پیش‌نویس لایحه کمک امنیتی به «اسرائیل» در صورت تصویب کنگره استفاده خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، این پیش‌نویس توانایی رئیس جمهور برای اجرای یک سیاست خارجی موثر را تضعیف می‌کند و تاکید کرد: «ما همیشه تضمین خواهیم کرد که اسرائیل آنچه را برای دفاع از خود نیاز دارد، در اختیار خواهد داشت.»

جک لو، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی نیز بیشتر تغییر در روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را رد کرد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته بود که انتقال بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی به اسرائیل را از بیم اینکه شاید آنها توسط رژیم صهیونیستی در حمله گسترده علیه رفح استفاده شوند، به تاخیر انداخته است.

در این میان، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که آمریکا به تامین کمک‌های نظامی مورد نیاز به اسرائیل که در لایحه بودجه ۲۶ میلیارد دلاری تایید شده در ماه گذشته میلادی ذکر شده، ادامه می‌دهد اما کاخ سفید ارسال بمب‌ها را به تاخیر می‌اندازد چون نمی‌داند که آیا اینها بر روی مناطق مسکونی انداخته می‌شوند یا خیر.

بایدن از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است که بدون تدابیر امنیتی برای غیرنظامیان به رفح حمله نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha