• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403022618919
  • خبرنگار : 71263

آتش‌سوزی‌های کانادا سکوی صعود نفت شد

آتش‌سوزی‌های کانادا سکوی صعود نفت شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر آتش‌سوزی‌های جنگلی بزرگ در کانادا که منطقه تولیدکننده ماسه‌های نفتی این کشور را تهدید می‌کند، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۸ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۹۸ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با یک دلار و ۱۰ سنت کاهش، بسته شد.

یک آتش‌سوزی‌ جنگلی بزرگ به فورت مک مورای نزدیک می‌شود که با تولید روزانه ۳.۳ میلیون بشکه نفت معادل دو سوم از تولید کانادا، هاب صنعت ماسه‌های نفتی این کشور است و فرمان تخلیه برای هزاران نفر در حومه این منطقه، صادر شده است.

در این بین، قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در آوریل، بیش از حد انتظار افزایش یافت و حتی اگر چشم‌انداز کاهش نرخ‌های بهره، چندان قطعی نباشد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار کرده که بعید است بانک مرکزی آمریکا، مجبور به افزایش بیشتر نرخ‌ها شود.

قیمت‌های مصرف کننده و همچنین داده‌های هفتگی درباره ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا، در روز چهارشنبه منتشر می‌شوند. منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه اعلام کردند ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته گذشته، کاهش یافته است.

طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ مه، ۳.۱۰۴ میلیون بشکه کاهش یافته است. همچنین ذخایر بنزین، به میزان ۱.۲۶۹ میلیون بشکه کاهش یافت اما ذخایر سوخت‌های تقطیری، ۶۷۳ هزار بشکه افزایش داشت.

تحلیلگران ANZ Research  در یادداشتی اعلام کردند عدم پیشرفت در کاهش نرخ تورم، همچنان انتظارات برای کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت را ضعیف می‌کند اما انتظار برای کاهش مجدد ذخایر نفت آمریکا، باید از قیمت نفت پشتیبانی کند.

بر اساس گزارش رویترز، در خاورمیانه، تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی، در رفح پیشروی کرده و به برخی مناطق مسکونی رسیدند که در آنجا، بیش از یک میلیون نفر پناه گرفته‌اند. همزمان، شمال غزه، آماج شدیدترین حملات چند ماه اخیر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha