• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022618933
  • خبرنگار : 71660

حمایت از جنگ اوکراین به سبک بلینکن!

حمایت از جنگ اوکراین به سبک بلینکن!

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا سفر به کی‌یف را با اجرایی زنده در کافه‌ به پایان رساند؛ اجرایی که کار دست او داد و باعث شد کاربران ایکس و سناتور آمریکایی به انتقاد از او بپردازند که چگونه می‌تواند با وجود بحران اوکراین و جنگ غزه شادی کند!

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده برای چهارمین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین وارد کی‌یف، پایتخت این کشور شد.

روزنامه دیلی میل نوشت: بلینکن ۶۲ ساله که روز سه‌شنبه جهت دیدار با مقامات ارشد وارد اوکراین شد، با حضور در «کافه‌ بارمن» واقع در کی‌یف ترانه «راکین در دنیای آزاد» اثر نیل یانگ را اجرا کرد. هم‌چنین پیش از شروع اجرا، خواننده بند موسیقی، وزیر خارجه آمریکا را «بزرگترین دوست اوکراین» خواند و درحالیکه به روی صحنه می‌رفت، با تشویق حضار مواجه شد.

حمایت از جنگ اوکراین به سبک بلینکن!
«آنتونی بلینکن» در کی‌یف

اما این درحالیست که اجرای آنتونی بلینکن با انتقادات فراوانی در شبکه اجتماعی ایکس و هم‌چنین از طرف «ریک اسکات» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا همراه بوده است.

این سناتور آمریکایی با اشاره به اسرای صهیونیست و آمریکایی‌ که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مانده‌اند، گفت: «درحالیکه جهان می‌سوزد و آمریکایی‌ها دویست و بیست و یکمین روز از محاصره‌شان را در غزه پشت سر می‌گذارند، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری با بودجه مالیات‌دهندگان در اوکراین برنامه اجرا می‌کند.»

حمایت از جنگ اوکراین به سبک بلینکن!
«آنتونی بلینکن» حین اجرا در کافه‌ای در کی‌یف - ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت)

علاوه بر این سناتور آمریکایی، کاربران شبکه اجتماعی ایکس هم سنگ تمام گذاشتند و به اندازه کافی به انتقاد از وزیر خارجه آمریکا پرداختند. هم‌چنین شهروندان این کشور در ایکس موقعیت را غنیمت دانستند تا وضعیت ضعیف مالی خود را برجسته سازند.

یکی از کاربران آمریکایی در ایکس نوشت: «فقط سریعا یادآوری کنم که شما و خانواده‌تان نمی‌توانید اجاره را بپردازید و از پس هزینه‌های بنزین و مواد غذایی بربیایید، زیرا تورم کنترل نشده است و دلارهای مالیاتی شما صرف کارهایی مانند گیتار زدن وزیر امور خارجه در یک کافه در اوکراین می‌شود.»

کاربر دیگری نوشت: «درحالیکه نیروهای روسیه هر روز به پیشروی خود ادامه می‌دهند، آنتونی بلینکن در کافه‌ای در کی‌یف گیتار می‌زند! باور کردنی نیست!»

منتقد دیگری در ایکس با اشاره به کمک‌های واشنگتن به کی‌یف نوشت: «وزیر خارجه آمریکا در اوکراین مشغول گیتار زدن است درحالیکه جهان می‌سوزد. ما به آنها ۸۰ میلیارد دلار داده‌ایم و او در کافه اجرا می‌کند!»

کاربر «جِی در کی‌یف» هم با انتقاد شدیدی از اقدام بلینکن نوشت: «بلیکن پس از آنکه چند میلیارد تسلیحات وحشیانه ناتو را اهدا کرد، به کافه‌ای در کی‌یف رفت و گیتار زد!»

در ماه گذشته میلادی، آمریکا سرانجام کمک‌هایی را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه بود، به تصویب رساند. البته بسیاری از تحلیلگران و مقامات غربی اذعان می‌کنند با توجه به کمبود نیروهای اوکراین، بعید است این کمک‌ها بتواند به پیروزی چشمگیر نیروهای اوکراینی منجر شود.

آمریکا و متحدانش طی ۲ سال اخیر، بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار تسلیحات و مهمات به اوکراین ارسال کرده‌اند و در عین حال اصرار می‌ورزند که «هیچ دخالت مستقیمی در جنگ اوکراین ندارند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha