• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022618939
  • خبرنگار : 71496

شلیک ۳ موشک از غزه به سدیروت/ عقب‌نشینی اشغالگران از محله الزیتون

شلیک ۳ موشک از غزه به سدیروت/ عقب‌نشینی اشغالگران از محله الزیتون
شهرک سدیروت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شلیک سه موشک به شمال منطقه غلاف غزه را تایید کردند. شبکه خبری الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در این مناطق خبر داد. همچنین در دویست و بیست و دومین روز از حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، جنگنده‌های ارتش این رژیم به بمباران مناطق مختلف آن ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» امروز چهارشنبه اعلام کرد که آژیرهای هشدار در «سدیروت» و «نیرعام» واقع در شمال منطقه غلاف غزه به صدا درآمدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از شلیک سه موشک به منطقه «سدیروت» واقع در مرزهای اراضی اشغالی با غزه خبر دادند. این رسانه‌ها افزودند در پی رصد یک کوشک که به شهر اصابت کرده آژیرها به صدا درآمدند.

گردان ناصر صلاح الدین اعلام کرد به همراه گردان‌های القدس شهرک سدیروت را با ۲ موشک ۱۰۷ هدف قرار داد.

گردان‌های القسام،‌ شاخه نظامی حماس نیز تاکید کرد شهرک سدیروت را با سامانه موشکی کوتاه برد «رجوم» ۱۱۴ میلی متری هدف قرار داد.

گردان‌های القسام همچنین تاکید کرد یک لودر نظامی از نوع دی ۹ را با گلوله یاسین ۱۰۵ در چهارراه الترنس در اردوگاه جبالیا هدف قرار داد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که یک گروه از نیروهای پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان درگیری‌هایی در خیابان «السکه» در شرق پایگاه جبالیا هدف قرار داده که تعدادی از آنها کشته و زخمی شدند.

همچنین خبرنگار شبکه خبری الجزیره از عقب‌نشینی‌ نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از محله «الزیتون» در شهر غزه پس از عملیات نظامی ۶ روزه خبر داد.

این منبع از وقوع درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و نیروهای اشغالگر در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

در حال حاضر خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی در حال یورش به رفح و جبالیا هستند.

جنوب نوار غزه

اشغالگرانی که به شرق رفح حمله کردند، یک منطقه بزرگ در محله السلام را منفجر کرده و تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی را تخریب کردند.

در نتیجه حمله پهپادهای ارتش دشمن به نزدیکی ورودی صلاح‌الدین در جنوب رفح، پیکرهای ۲ شهید به بیمارستان تخصصی «الکویت» منتقل شدند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر در اردوگاه «یبنا» یک خانه و در منطقه «خربة العدس» نیز یک خانه دیگر را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها حمله هوایی را در نزدیکی چادرهای آوارگان در غرب خان‌یونس انجام دادند.

طبق اعلام دولت غزه، بیمارستان اروپایی به دلیل کمبود سوخت امروز به شکل کامل تعطیل خواهد شد.

منابع پزشکی سحرگاه چهارشنبه اعلام کردند که ژنراتورهای برق در بیمارستان اروپایی غزه در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از کار افتادند. این منابع توضیح دادند که ژنراتورهای برق در بیمارستان اروپایی غزه، یکی از معدود بیمارستان‌های باقی‌مانده فعال در نوار غزه، به دلیل تمام شدن سوخت، از کار افتاده و جان صدها مجروح و بیمار در داخل و داخل آن را تهدید می‌کند.

منبع یاد شده اظهار کرد که در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به درمانگاه آنروا در محله «الصبره» در جنوب شهر غزه، ۱۰ آواره فلسطینی به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هشت کشتار جمعی در حق خانواده‌های ساکن نوار غزه شده که در نتیجه آن ۸۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۳۴ تن دیگر زخمی شدند، به این ترتیب تعداد کل شهدای جنگ غزه به ۳۵ هزار و ۱۷۳  تن و زخمی‌ها به ۷۹ هزار و ۶۱ تن رسید.

شمال نوار غزه

تلاش‌های رژیم اشغالگر برای مجبور کردن مردم به ترک خانه‌هایشان در غزه و شمال آن ادامه دارد.

ورودی درمانگاه آنروا در اردوگاه جبالیا هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در نتیجه حمله این ارتش به منزل خانواده «ابوالحسنی» واقع در خیابان قدیم غزه در جبالیا چهار تن به شهادت رسیدند که یکی از آنها دکتر «محدوح ابوالحسنی» استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه فلسطین بود. همچنین در این حمله مادر و دو تن از فرزندان دکتر ابوالحسنی به شهادت رسیدند.

در غزه نیز اشغالگران منزل خانواده «ابو زاهر» واقع در محله «شیخ رضوان» را هدف قرار دادند که در نتیجه آن چهار تن به شهادت رسیده و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای دفاع مدنی در غزه توانستند پیکرهای یک زن شهید و کودکش و نیز چند زخمی را از زیر آوار آپارتمان مسکونی متعلق به خانواده «ابولیله» در منطقه «الیرموک» بیرون آورند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان محله‌های «الکرامه»، «السلاطین» و «الزهور» در شمال نوار غزه خواست که خانه‌های خود را ترک کرده و به سمت غرب شهر غزه بروند.

یورش به بخش‌هایی از محله الزیتون ادامه داشته و در بمباران خانه خانواده «دلول» در مرکز این محله ۲ تن به شهادت رسیدند.

همچنین توپخانه ارتش اشغالگر منطقه «المصلبه» و اطراف خیابان هشتم محله الزیتون را هدف قرار داد.

مرکز نوار غزه

در نتیجه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل خانواده «کراجه» در اردوگاه «النصیرات» و مدرسه‌ای در مرکز نوار غزه ۴۰ تن به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره در ادامه اعلام کرد که در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منزل خانواده «براش» در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه، پنج تن به شهادت رسیدند.

همچنین حملات ارتش رژیم صهیونیستی در غرب شهر «الزهراء» در مرکز نوار غزه به شدت ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha