• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403022618951
  • خبرنگار : 71955

معاون متوسطه آموزش و پرورش خبر داد

تخلف ۲۸۰۶ نفر در امتحانات نهایی پارسال/ اعلام نتایج آزمون دبیری، هفته سوم خردادماه

تخلف ۲۸۰۶ نفر در امتحانات نهایی پارسال/ اعلام نتایج آزمون دبیری، هفته سوم خردادماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۰۶ تخلف در حوزه امتحانات نهایی داشتیم گفت: در این رابطه برای ۲۶۴۳ نفر رای قطعی صادر شد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی در نشست ستاد عالی آزمون‌های نهایی خردادماه افزود: اگر دانش‌آموز تخلفی را انجام دهد بلافاصله حوزه آزمون گزارش می‌دهد، هیات بدوی موضوع را بررسی و برای اعلام رای اقدام خواهد کرد؛ سپس به دانش‌آموز اعلام می‌شود که ۱۰ روز فرصت اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۰۶ تخلف در حوزه امتحانات نهایی داشتیم افزود: ۱۶۷۲ مورد وسیله تقلب، ۳۵۹ استفاده از وسایل و ۱۳ مورد انتشار و افشای سوالات بعد از شروع آزمون اتفاق افتاد.

کاظمی با بیان اینکه در این تخلفات برای ۲۶۴۳ نفر رای قطعی صادر شد ادامه داد: ۲۳ مورد برائت، ۷۰۱ مورد اخطار کتبی و ۱۴۸۰ مورد محرومیت از یک تا چند آزمون را شاهد بودیم که در روزهای بعدی برگزاری امتحانات، با توجه به آرای صادر شده، میزان تخلفات کمتر بود.

کاظمی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه‌ای برای ایجاد عدالت آموزشی سراسر کشور بود گفت: طبق این مصوبه، دانش آموزان با تمرکز بر امتحانات نهایی و ایجاد سابقه تحصیلی می توانند زمینه موفقیت خود را در کنکور سراسری فراهم کنند.

وی با بیان اینکه برای آمادگی بیشتر دانش آموزان پایه دهم و یازدهم امسال برای اولین بار امتحان نهایی خواهند داشت افزود: یک آزمون استاندارد برای آن ها برگزار می کنیم که برای آمادگی آنها برنامه‌های خاصی از نوروز ۱۴۰۳ به بعد فراهم شده است. همچنین در امتداد این اقدام آزمون‌های شبه نهایی در چهار عنوان درسی برای آن‌ها برگزار می‌شود تا با سوالات استاندارد آشنا شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئله امنیت آزمون‌ها در کنار برگزاری آزمون مورد اهمیت است ادامه داد: اگر دانش‌آموزی تخلفی انجام دهد بلافاصله توسط رییس حوزه آزمون موضوع اعلام و در کمیته تخصصی استانها بررسی و اعلام نظر می‌شود. در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونها نسبت به اعلام رای اقدام و در نهایت دانش آموز ۱۰ روز فرصت دارد به رای اعتراض و بعد از آن رای قطعی صادر می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه برای تامین نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ برنامه‌ریزی صورت گرفته است گفت: طی سال‌های گذشته ۸۰ درصد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دوره ابتدایی اختصاص داشته ولی برای سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دبیری اختصاص داده شده و این کار با توجه به تغییری که در پیش بینی جمعیت دانش آموزان دوره متوسطه اتفاق افتاده، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی مجوز جذب ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر از سازمان اداری استخدامی اخذ شده است افزود: در آزمون دبیری روز جمعه (۲۸ اردیبهشت) ۳۸۱ هزار و ۲۴۶ داوطلب در ۳۷ رشته شغلی که ۲۴ رشته هنرآموزی و ۱۳ رشته شغلی دبیری است، شرکت می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار نفر از این تعداد خانم و مابقی آقا هستند ادامه داد: نسبت ثبت نام کنندگان به ظرفیت ۱۵.۳ است که بیشترین ثبت نام در استان تهران انجام شده است.

پوشش تحصیلی ۸۰ درصدی در دوره دوم متوسطه

وی با بیان اینکه با توافق سازمان سنجش در هفته سوم خردادماه اعلام نتایج صورت می‌گیرد گفت: در دهه پایانی خرداد فرآیند ارزیابی آزمون برای جذب معلمان شایسته انجام می‌شود. ۱۷۱۶ کانون در سراسر کشور و ۱۰ هزار نفر ارزیاب، کار ارزیابی سه برابر ظرفیت را انجام می‌دهند.

کاظمی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا ۳۰ درصد دختران دوره متوسطه به مدرسه نمی‌روند، توضیح داد: این آمار را تایید نمی‌کنم، پوشش تحصیلی ۸۰ درصدی در دوره دوم متوسطه است که از این آمار ۸۱.۵ درصد را دختران تشکیل می‌دهند و پوشش تحصیلی ۹۰ درصدی در دوره متوسطه اول را داریم اما ممکن است برخی از دختران به دلایلی در مدرسه حاضر نشوند اما تحصیل آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha