• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022618981
  • خبرنگار : 71660

بورل: آمریکایی‌ها در دیپلماسی خاورمیانه «خستگی» نشان می‌دهند

بورل: آمریکایی‌ها در دیپلماسی خاورمیانه «خستگی» نشان می‌دهند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن آنکه خواستار تلاش‌های بیشتر این اتحادیه در مسیر تشکیل کشور فلسطین شد، گفت به نظر می‌رسد که آمریکا در دیپلماسی خاورمیانه «خسته» شده است.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفر به کالیفرنیا مجدد از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد و گفت: «مردم غزه در فاجعه‌ای که به دست بشر ساخته شده، در مقیاسی غیرقابل باور، می‌میرند، گرسنگی می‌کشند و رنج و درد متحمل می‌شوند.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در دانشگاه استنفورد سخرانی کرده است، گزارش داد: «من نوعی خستگی درخصوص ادامه همکاری در یافتن راه‌حلی برای خاورمیانه در میان مقام‌های آمریکا می‌بینم.»

وی افزود: «ما در تلاش هستیم تا با همکاری اعراب و اروپایی‌ها، راه‌حل دو دولتی را به واقعیت تبدیل کنیم.»

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) با تصویب قطعنامه‌ای از شورای امنیت خواست تا با نظر مثبت درخواست تشکیل کشور مستقل فلسطینی را بازنگری کند و فلسطین را به عنوان صد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل متحد به رسمیت شناسد. این در حالیست که فلسطینیان از سال ۲۰۱۲ دارای وضعیت ناظر غیرعضو بوده‌اند که از حقوقی کمتر از یک عضو کامل برخوردار است.

از میان ۱۹۳ عضو سازمان ملل ۱۴۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۲۵ کشور رای ممتنع و ۹ کشور رای مخالف دادند. با تصویب این قطعنامه فلسطین به عنوان کشوری واجد شرایط برای عضویت کامل به رسمیت شناخته شده است.

رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا، آرژانتین، جمهوری چک، مجارستان، میکرونزی، ، پاپوا گینه نو، نائورو و پالائو علیه این قطعنامه رای دادند.

جوزپ بورل در ادامه سخنرانی خود با اشاره به نتایج این رای‌گیری اذعان کرد: «این رای‌گیری نشان داد که اتحادیه اروپا برخلاف جنگ اوکراین، بر سر جنگ غزه بسیار چند دسته شده است؛ اما این بدان معنا نیست که ما نباید مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیریم زیرا ما به همراه ایالات متحده به دنبال راه‌حلی هستیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha