• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403022618989
  • خبرنگار : 71516

فروپاشی ائتلاف غرب؛ عقب‌نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

فروپاشی ائتلاف غرب؛ عقب‌نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب‌نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن «کارنی» در پی حملات متعدد نیروهای دریایی یمن بود. این ناوشکن چند روز پیش به دامنه عملیات نظامی در دریای سرخ بازگشته بود و نیروی دریایی صنعا با حملات نظامی گسترده از آن استقبال کرد.

این منبع افزود: عقب نشینی این ناوشکن نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است.

براساس گزارش منابع کشتیرانی یمنی، یگان دریایی آمریکا تلاش کرد با حملات نیروهای صنعا در خلیج عدن ظرف ۴۸ ساعت گذشته مقابله کند اما نتوانست تعدادی از پهپادها و موشک‌های بالستیکی را که ارتش یمن علیه اهداف استراتژیک در نزدیکی جزیره سقطری واقع در اقیانوس هند شلیک کرد، رهگیری کند.

منابعی در جزیره سقطری اعلام کردند صدای انفجارها در مقابل جزیره «سمحه» شنیده شد و این انفجارها احتمالا مربوط به درگیری دریایی بوده است.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی از عقب نشینی ناوشکن «یو اس اس کارنی» که وظیفه حفظ امنیت کشتی‌ها در جنوب دریای سرخ را برعهده داشت، خبر داده بودند.

ارتش آمریکا دلایل عقب نشینی این ناوشکن را اعلام نکرد. این ناوشکن تنها چند ماه است که در دریای سرخ مستقر شده است.

نیروهای آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که درگیری‌های جدیدی بین ساعت ۳ تا ۶ عصر دوشنبه رخ داد و این حملات مکرر به وسیله پهپادها و موشک‌های بالستیک علیه کشتی‌ها و ناوهای ائتلاف آمریکا بود.

آمریکا مدعی شد که طی سه حمله پیاپی در چند ساعت دو پهپاد و یک موشک بالستیک را رهگیری کرد.

بیانیه نیروهای آمریکایی تأکید کرد که این حملات تلفاتی در میان نیروهای ائتلاف نداشته است.

به نظر می‌رسد این حملات ناوشکن یو اس اس کارنی را هدف قرار داد.

این دومین ناوشکن آمریکایی است که از زمان اعلام آغاز تجاوز آمریکا علیه یمن در ژانویه از دریای سرخ عقب نشینی می‌کند. پیش از آن ناو هواپیمابر یو اس آیزنهاور از دریای سرخ عقب نشینی کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۷ ۰۵:۲۹

حکومت های عربی به ظاهر مسلمان بر علیه یمن متحد شدند و چند سال ناجوانمردانه به ملت مظلوم یمن ستم کردند و ده ها هزار نفر را به خاک و خون کشیدند پس حالا چرا علیه اسرائیل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند پس چرا ساکت شدند جریان غزه خوب روی خیلی ها را سیاه کرد و مرز حق و باطل را به صورت شفاف مشخص کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۷ ۱۰:۳۵

درود خدا بر رزمندگان جبهه حق بر برادران یمنی دست خدا با شماست درود به شرفتان