• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022619422
  • خبرنگار : 71592

رام‌الله: ملت فلسطین به زانو در نخواهد آمد

رام‌الله: ملت فلسطین به زانو در نخواهد آمد

در هفتاد و ششمین سالروز واقعه نکبت، نخست وزیر وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: ملت فلسطین به سرزمین و میهن خود پایبند است و تمام تلاش رژیم صهیونیستی را برای آوارگی خنثی خواهند کرد و هرگز تسلیم نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «محمد مصطفی»، نخست‌وزیر وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین که مقر آن در رام‌الله قرار دارد، امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز واقعه نکبت فلسطین اعلام کرد: «آگاهی و پایبندی مردم ما به سرزمین و میهن خود، تمام تلاش‌های آوارگی را که از زمان نکبت جاری است، ملغی می‌کند و طرح‌ها برای آوارگی مردم غزه پس از گذشت ۸ ماه از تخریب سیستماتیک و نسل‌کشی مستمر آخرین این تلاش‌ها نیست. از ۷ اکتبر گذشته، اسرائیل جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفت، بیش از ۱۱۴ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار تن نیز مفقود شده‌اند.»

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، مصطفی خاطرنشان کرد: تشدید حملات اشغالگران و شهرک‌نشینان آن در کرانه باختری و قدس، مردم ما را به زانو زدن، تسلیم و خروج وادار نخواهد کرد. مردم ما و رهبری آنها در برابر تهدیدهای اسرائیل همچنان که در دهه‌های گذشته بوده، استقامت خواهند کرد.

همزمان با جنگ غزه، ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیستی حملات خود را در کرانه باختری افزایش دادند که منجر به شهادت ۴۹۸ فلسطینی، مجروح شدن حدود ۵۰۰۰ نفر و دستگیری حدود ۸ هزار و ۷۲۵ نفر از ۷ اکتبر تاکنون شده است.

نخست‌وزیر فلسطین با اشاره به اینکه مردم فلسطین در داخل و خارج از آن در نقاط مختلف جهان واقعه نکبت را گرامی می‌دارند، از تشدید حمایت‌های بین المللی از آرمان فلسطین و تظاهرات و اعتراضاتی که اکثر کشورهای جهان شاهد آن هستند، تقدیر کرد و افزود: این واقعیت تأیید می‌کند که حق فلسطین با گذر زمان از بین نمی‌رود و از سویی اعتقاد جهانیان به حقوق ما را منعکس، زشتی اشغالگران و نادرستی روایت آن را آشکار و ما را به تشکیل کشور مستقل خود نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌کند.

سالانه ۱۵ ماه مه، فلسطینیان با راهپیمایی‌، رویدادها و نمایشگاه‌هایی در داخل سرزمین‌ فلسطین و سراسر جهان، واقعه نکبت را یادآوری  می‌کنند تا حقوق خود از جمله حق بازگشت میلیون‌ها آواره را مطالبه کنند.

اداره مرکزی آمار فلسطین ۱۲ ماه مه جاری اعلام کرد رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ تاکنون ۱۳۴۰۰۰ فلسطینی و عرب را در فلسطین به شهادت رسانده است‌.

بر اساس گزارش این نهاد، از زمان واقعه «نکسه» (روز شکست) در جنگ ۱۹۶۷، زمانی که رژیم صهیونیستی نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی را اشغال کرد، حدود یک میلیون بازداشتی نیز ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha