• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403022619445
  • خبرنگار : 71623

شناسایی ۱۵ همت تخلف در طرح نظارتی بازار نوروز و ماه رمضان

شناسایی ۱۵ همت تخلف در طرح نظارتی بازار نوروز و ماه رمضان

در نتیجه طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، تعداد ۴۹ هزار و ۲۴۲ واحد متخلف با بیش از ۵۵ هزار و ۷۲۴ مورد تخلف به ارزش بیش از ۱۵ همت شناسایی شده و عمده تخلفات کشف شده مربوط به تخلف گرانفروشی بوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، در بازه زمانی اول اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال جاری، بیش از ۲۰۶ هزار بازرسی در بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی سراسر کشور انجام شده است.

از این میزان تعداد ۴۹ هزار و ۲۴۲ واحد متخلف با بیش از ۵۵ هزار و ۷۲۴ مورد تخلف به ارزش بیش از ۱۵ همت شناسایی شده و عمده تخلفات کشف شده مربوط به تخلف گرانفروشی بوده است.

همچنین طبق جمع بندی عملکرد بازرسی ادارات صمت استان‌ها در طول برگزاری طرح یاد شده، بیشتر بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده توسط ادارات صمت استان‌ها به ترتیب در بخش واحدهای اقتصادی خرده فروش، توزیعی و خدماتی انجام شده و محصولات خوراکی و صنایع غذایی و پوشاک، کیف و کفش بیشترین بازرسی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است مردم می‌توانند درصورت مشاهده تخلف صنفی با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha