• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403022619490
  • خبرنگار : 71290

همایش «از ننگ نکبت تا امروز مقاومت؛ با محوریت طوفان الاقصی»

منیر شفیق: یقینا در جنگ غزه پیروز خواهیم شد

منیر شفیق: یقینا در جنگ غزه پیروز خواهیم شد

متفکر و سیاستمدار فلسطینی با بیان این که امروز مقاومت شکل جدیدی به خود گرفته است، گفت: علیرغم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اما نیروهای مقاومت و حامیان آن همچنان در برابر این رژیم با قدرت ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، منیر شفیق متفکر  فلسطینی طی سخنانی در دومین همایش بین‌المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت؛ با محوریت طوفان الاقصی، گفت: انگلیس و فرانسه با زور از ابتدا بر فلسطین و سایر کشورهای عربی استیلا پیدا کردند، پروژه آنها چه بود؟ اینکه یهودیان را از تمام دنیا جمع کنند، فلسطینیان در آن دوران اگر یک پوکه هم داشتند محکوم به اعدام بودند. ۵۴ درصد کشور فلسطین به یهودی‌ها اختصاص پیدا می‌کرد و آن روز تعداد فلسطینیان ۲ میلیون و پانصد هزار نفر بود.

وی تصریح کرد: در آن ایام عمده کشورهای عربی با سیاست بریتانیا  همراهی کرده و از این رویکرد حمایت می‌کردند.  بیش از ۷۰ درصد از خاک فلسطین به تسلط یهودیان درآمد و ۹۰۰ هزار نفر از مردم فلسطین را وادار به هجرت از کشورشان کردند و برای همین روز تأسیس رژیم صهیونسیتی را روز نکبت می‌نامند.

متفکر و سیاستمدار فلسطینی همچنین بیان کرد: از آن روز به بعد آمریکا و انگلیس، رژیم صهیونیستی را تا دندان مسلح کردند تا بر کشورهای عربی مسلط شوند و همین باعث شد تا سطح وسیعی از سرزمین فلسطین را اشغال کنند، اما امروز دیگر مقاومت شکل جدیدی به خود گرفته است.

شفیق اظهار داشت: اما ببینیم تفاوت قبل و بعد از هفت اکتبر چه بود، تفاوت اینجاست که مقاومت فلسطین ضربات سنگینی را بر رژیم صهیونیستی وارد کرده است. خسارت‌های بسیار زیادی در این مدت توسط رژیم صهیونیستی بر مردم بی گناه و شهروندان عادی وارد شده است. اما علی رغم جنایات زیاد رژیم صهیونیستی در این مدت علیه مردم غزه ما شاهدیم که نیروهای مقاومت فلسطین و حامیانی در یمن، لبنان، سوریه و عراق و اخیرا هم از سوی ایران با عملیات صورت گرفته در وعده صادق که به پشتوانه آنها همچنان در برابر رژیم صهیونیستی با قدرت ادامه می‌دهند.

منیر شفیق خاطرنشان کرد: یقینا در این جنگ پیروز خواهیم بود و این پیروزی برای یمن، سوریه، عراق و ایران خواهد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha