• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022719703
  • خبرنگار : 90057

وزیر دفاع انگلیس مخالف حضور سربازان ناتو در اوکراین است

وزیر دفاع انگلیس مخالف حضور سربازان ناتو در اوکراین است

وزیر دفاع انگلیس معتقد است که حضور چکمه‌پوشان (سربازان) انگلیسی یا سایر اعضای ناتو در اوکراین منطقی نیست، اما راه‌های دیگری برای کمک به کی‌یف وجود دارد.

به گزارش ایسنا، برخی از مقام‌ها در کی‌یف پیشنهاد کرده‌اند که سربازان غربی به عنوان پیمانکار غیرنظامی برای آموزش سربازان اوکراینی به این کشور اعزام شوند تا به سرعت جبران خسارات میدان جنگ و کمبود سرباز برای جنگ برطرف شود.

گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس در این رابطه به روزنامه تلگراف گفت: من نمی‌خواهم از آن خطی عبور کنم که نیروهای انگلیسی، به نوعی، در اوکراین حضور داشته باشند. فکر نمی کنم این کار منطقی باشد. اما چیزی که من فکر می‌کنم معقول است این است که به طور بالقوه تمرینات را نزدیک‌تر کنیم. ممکن است مدل های دیگری وجود داشته باشد که بتوانیم به آنها نگاه کنیم.

خبرگزاری آرتی به نقل از وزیر دفاع انگلیس گزارش داد: بریتانیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۶۵۰۰۰ سرباز اوکراینی را آموزش داده است که بیشتر آنها از فوریه ۲۰۲۲ به بعد بوده و تعهد لندن به کی‌یف کاملاً محکم باقی مانده است.

شاپس اعتراف کرد که وضعیت شمال خارکیف برای ارتش اوکراین بسیار وخیم است و عدم توجه «دنیای متمدن» را دلیل این امر دانست.

او گفت: فکر می‌کنم جهان تمرکزش را برداشته، اما فکر می‌کنم در این مرحله اوکراین قابل نجات است.

به گفته شاپس، سایر کشورهای «متمدن» باید از بریتانیا پیروی کنند و حتی پول بیشتری به کی‌یف بفرستند تا اطمینان حاصل شود که اوکراین تمام سلاح‌ها، آموزش‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای شکست روسیه را دارد.

شاپس در اوت گذشته به عنوان وزیر دفاع منصوب شد. برخلاف سلف خود بن والاس، او هیچ تجربه نظامی ندارد، زیرا قبل از ورود به سیاست، در کار تجارت بوده است. او در چندین پست کابینه تحت چندین دولت محافظه کار، از مسکن و حمل و نقل گرفته تا وزارت کشور  خدمت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha