• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022719792
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد

تفاهم‌ همکاری شورای عالی استان‌هاباسازمان محیط‌زیست/احیای بافت‌های فرسوده وساماندهی حاشیه‌نشینی

تفاهم‌ همکاری شورای عالی استان‌هاباسازمان محیط‌زیست/احیای بافت‌های فرسوده وساماندهی حاشیه‌نشینی

رئیس شورای عالی استان‌ها از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی استان‌ها با سازمان محیط‌زیست خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام دبیری در ابتدای بیست و هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها با اشاره به ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها گفت: شوراها به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی از مهم‌ترین نهادهای کشور هستند که دستور امام خمینی (ره) تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر شکل‌گیری شوراها، نشان از ضرورت و اهمیت این نهاد دارد. شوراها با اینکه به دلیل جنگ تحمیلی و شرایط کشور، دیر متولد شدند؛ اما در این سال‌ها، سیر تکاملی خود را طی کرده و همواره در کنار مردم هستند و برای رفع مشکلاتشان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. امیدواریم بتوانیم همیشه مورد اعتماد مردم باشیم و به سوگند خودمان در برابر قانون اساسی و مردم عمل کنیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در مقتدرانه‌ترین وضعیت خود است و کشورهای جهان می‌دانند که نباید با زبان زور با کشورمان سخن بگویند و ما همواره در کنار مردم فلسطین هستیم و از مظلومان غزه و جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و اروپا که در جهت محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آمده، حمایت می‌کنیم.

دبیری در ارائه گزارش عملکردی از شورای عالی استانها نیز گفت: به تمام شوراهای اسلامی استان‌ها، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کمک کردیم و بودجه آموزشی هم برای آن‌ها تخصیص پیدا کرده که برای برگزاری دوره‌های آموزشی در حال برنامه‌ریزی هستیم. سنوات کارکنان به طور کامل پرداخت شده و طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان دبیرخانه و شورای اسلامی استان‌ها در حال تدوین و نهایی شدن است.

وی افزود: چارت سازمانی دبیرخانه شورای عالی استان‌ها و شوراهای اسلامی استان‌ها نیز با ۱۵۰ نفر توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصویب شده و در هیئت دولت به عنوان نهاد عمومی غیردولتی باید به تصویب نهایی برسد که در این زمینه باید از فعالیت‌های آقایان سروری و صادقی تقدیر کنم. بودجه امسال شورای عالی استان‌ها با رشد دو برابری و صددرصدی به ۱۹۰ میلیارد تومان رسیده و توسط مجلس تصویب شده که پس از تأیید شورای نگهبان تا هفته آینده ابلاغ می‌شود که در این مورد نیز  رایزنی‌های فراوانی با رئیس، نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس داشته‌ایم و جا دارد از تلاش‌های مدیرکل امور مجلس شورای عالی استان‌ها در این زمینه تشکر کنم.

رییس شورای عالی استانها از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی استان‌ها با سازمان محیط‌زیست، شرکت بازآفرینی شهری ایران و اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: در هفته‌های گذشته با دکتر سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست جلسه داشتیم که اعضای شوراهای اسلامی استان‌ها نیز به صورت همزمان در مرکز هر استان با مدیرکل محیط‌زیست استان خود نشستی برگزار کردند. همچنین با دکتر آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران جلسه داشتیم که تفاهم‌نامه‌ با این شرکت نیز در زمینه احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی به زودی امضا می‌شود.

وی تاکید کرد: جامعه شورایی کشور، بی‌صبرانه منتظر ملاقات و دیدار با مقام معظم رهبری است و امیدواریم توفیق این دیدار نصیب فرزندان ایشان در جامعه شورایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha