• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403022719793
  • خبرنگار : 50105

دلار ریخت/ طلا بالا رفت

دلار ریخت/ طلا بالا رفت

قیمت طلا امروز پنجشنبه (۱۶ مه) با حمایت از کاهش نرخ دلار و بازدهی خزانه‌داری پایین‌تر پس از اینکه داده‌ها از کاهش تورم ایالات‌متحده خبر داد و شرط بندی‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۹۳ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت شمش در روز چهارشنبه یک درصد افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دلار آمریکا در برابر سبدی از سایر ارزهای اصلی ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر کرد. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به پایین‌ترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته رسید.

شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه گذشته پس از افزایش ۰.۴ درصدی در ماه های مارس و فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت، که نشان می‌دهد تورم روند نزولی خود را در آغاز سه ماهه دوم به منظور تقویت انتظارات بازار مالی برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر از سر گرفته است.

سیاستگذاران فدرال رزرو در انتظار مشاهده پیشرفت دوباره تورم قبل از کاهش هزینه‌های استقراض، در روز چهارشنبه با گزارش دولت مبنی بر کاهش اندکی تورم در آوریل، به اطلاعات خوبی دست یافتند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. آستن گولسبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو گفت که او خوشبین است که تورم همچنان به کاهش خود ادامه دهد.

آمارهای دولتی روز چهارشنبه نشان داد که کسری تجاری کالای هند در ماه آوریل بیشتر از حد انتظار بوده است که به دلیل کاهش صادرات و افزایش واردات طلا آسیب دیده است.

بازارهای سهام در سراسر جهان به بالاترین حد خود می‌رسند، که با خوش‌بینی مجدد نسبت به اینکه فدرال رزرو به زودی کاهش نرخ‌های بهره آمریکا را آغاز خواهد کرد، تقویت شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر به ۲۹.۷۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۶۹.۴۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۲ دلار و ۸۴ سنت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha