• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403022719906
  • خبرنگار : 71263

با وجود تحریم‌ها

نفت روسیه همچنان به انگلیس می‌رود

نفت روسیه همچنان به انگلیس می‌رود

شواهد موجود حاکی از آن است که نفت روسیه با وجود تحریم‌ها، همچنان به انگلیس راه پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، واردات، خرید و عرضه نفت و محصولات نفتی روسیه در انگلیس، در دسامبر سال ۲۰۲۲، ممنوع شد. کشورهای گروه هفت برای کاهش توان روسیه در تامین مالی جنگ در اوکراین، با تعیین سقف قیمت برای فروش نفت و محصولات نفتی روسیه، موافقت کردند.

ریچارد برونز، مدیر ژئوپلیتیک در شرکت تحقیقاتی «انرژی اسپکتس»، شواهدی درباره موفقیت تحریم‌ها به کمیته خزانه‌داری انگلیس ارائه کرد و در پاسخ به این که با وجود تحریم‌ها، آیا احتمال دارد نفت روسیه همچنان به انگلیس وارد شود، گفت: بمحض پالایش یا تغییر توسط یک پالایشگاه، بله چنین امکانی وجود دارد.

با این حال، وی اظهار کرد: میزان این واردات، احتمالا قابل توجه نیست. از نقطه نظر اقتصادی، بیشتر واردات نفت انگلیس از کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام می‌شود و بنابراین، بیشتر نفت روسیه، به مقصدهای دیگر می‌رود. احتمالا، میزان واردات نفت روسیه به انگلیس، کمتر از پنج درصد کل واردات به انگلیس است.

برونز افزود: جلوگیری از واردات این نفت، از نظر فنی، کاملا پیچیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نفت روسیه، پالایش یا فرآوری شود، واردات آن تحت مقرراتی که از سوی انگلیس و سایر کشورهای گروه هفت تعیین شده اند، مجاز خواهد بود.

بر اساس گزارش استاتس‌من، مدیر ژئوپلیتیک «انرژی اسپکتس» درباره این که آیا سقف قیمت موفق بوده است، پاسخ منفی داد و گفت: اگر تصویر کلی را در نظر بگیریم، آنچه تحریم‌ها قصد داشتند انجام دهند، ممانعت یا جلوگیری از فعالیت‌ها و عملیات نظامی روسیه در اوکراین بود. آنها موفق نشدند مانع شوند و نتوانستند به شکل جدی جلوی آن را بگیرند. البته به معنای آن نیست که تحریم‌ها، به هیچ وجه تاثیری نداشتند. تحریم‌ها به صورت کلی، پیامد قابل توجهی روی بسیاری از بخش‌های اقتصاد روسیه داشته اند و در بخش انرژی، کاهش قابل ملاحظه درآمد اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha