• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403022719910
  • خبرنگار : 71263

۳۳۰ میلیون دلار پول لهستان برای نفت ونزوئلا غیب شد

۳۳۰ میلیون دلار پول لهستان برای نفت ونزوئلا غیب شد

واحد سوئیسی شرکت اورلن لهستان، به دو شرکت واسطه مستقر در دوبی، ۳۳۰ میلیون دلار برای نفت ونزوئلا پرداخت کرد اما شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، هرگز این پول را دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا، دادستانها در لهستان، سرگرم تحقیقات درباره گم شدن حدود ۴۰۰ میلیون دلار پیش پرداخت شرکت «اورلن تردینگ سوئیس» (او تی اس) برای نفت ونزوئلا هستند که در ورشو، به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است.

شرکت پالایش نفت دولتی اورلن، سال گذشته در طول تسهیل موقتی تحریم‌های آمریکا، توافق کرد چندین محموله نفت از ونزوئلا خریداری کند و ابرنفتکش‌هایی را برای دریافت آنها فرستاد.

اما اورلن ماه گذشته اعلام کرد پس از این که نفتکش‌ها به مدت ماه ها موفق نشدند محموله‌ای را بارگیری کنند و با توجه به اینکه مجوز موقتی آمریکا برای صادرات نفت ونزوئلا در اواسط آوریل منقضی می‌شود، قراردادها را لغو کرده است.

بیانیه اورلن پس از آن منتشر شد که مدیریت در اورلن و شرکت او تی اس، در فوریه تغییر کردند و دولت جدید لهستان، سوالاتی را درباره فعالیت‌های واحد سوئیسی اورلن مطرح کرد.

دولت جدید لهستان، متعهد شده است شرکت‌های تحت کنترل دولت را از افرادی که آنها را منصوبان سیاسی حزب حاکم قبلی قانون و عدالت می‌داند، پاک کند.

با این حال، مدیر سابق او تی اس ماه گذشته به رسانه‌های لهستانی گفت: زیان این شرکت ناشی از لغو قراردادها توسط مدیریت جدید اورلن بوده است.

طبق سندی که توسط رویترز مشاهده شده و مربوط به انتقال و دریافت‌های مرتبط با این تجارت است، او تی اس، انتقال‌هایی به مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار را به شرکت «هانون اینترنشنال میدل ایست دی ام سی سی» و ۱۰۰ میلیون دلار به شرکت «هاریزن گلوبال» انجام داده است که هر دو، در دوبی مستقر هستند. انتقال این پول‌ها در دسامبر انجام شد.

جزئیات این انتقال، پیش از این، گزارش نشده بود. اورلن در آوریل اعلام کرده بود تا قبل از این، با این شرکت‌های واسطه همکاری نکرده بود. طبق اعلام منابع آگاه در شرکت PDVSA ونزوئلا و اسناد داخلی این شرکت، هیچ کدام از این دو شرکت واسطه، مشتری مستقیم این شرکت نبودند. این دو شرکت به تماس‌ها و پیام‌های رویترز برای اظهارنظر در این باره پاسخ ندادند.

سخنگوی دادستان منطقه‌ای ورشو گفت: بازرسان سرگرم بررسی نقش و اقدامات افراد اورلن و او تی اس هستند.

یک منبع آگاه در PDVSA اظهار کرد: این شرکت محموله‌ای به اورلن یا واسطه‌هایش اختصاص نداده است زیرا پولی نگرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، اورلن در نوامبر گذشته، سه ابرنفتکش برای رفتن به ونزوئلا و بارگیری ۵.۷ میلیون بشکه نفت مِری، کرایه کرد اما این کشتی‌ها، خالی برگشتند یا پس از معطلی چند ماهه در آب‌های ونزوئلا، توسط مشتریان دیگر کرایه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha