• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022719952
  • خبرنگار : 71584

آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌ سیل‌آسا در ۷ استان/ تعداد دقیق فوتی‌های سیل مشهد اعلام می‌شود

آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌ سیل‌آسا در ۷ استان/ تعداد دقیق فوتی‌های سیل مشهد اعلام می‌شود
عک مربوط به سیل مشهد است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که آمار فوتی‌های سیل مشهد بعد از بررسی سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت سیل و آبگرفتگی در چندین استان کشور گفت: در استان‌های مختلف کشور به ویژه در استان‌های واقع شمال شرق از جمله استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارندگی‌هایی بودیم که متاسفانه در جنوب شهر مشهد به دلیل آب‌گرفتگی معابر، تعدادی از خانه‌ها دچار آب گرفتگی شدند و تعدادی از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند که آمار نهایی فوتی‌ها بعد از بررسی سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بعد از آب‌گرفتگی و سیلاب شهر مشهد، بلافاصله ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار تشکیل و دستگاه‌های مختلف گزارش خود را ارائه دادند. شهرداری نیز اقدامات لازم را برای تخلیه آب معابر و زیرگذرها انجام داده است. وزیر محترم کشور نیز نسبت به حضور در محل و بازدید از مناطق سیل‌زده اقدام کردند.

وی در ادامه از برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس مدیریت بحران، استاندار و همه دستگاه‌های اجرایی در روز جاری خبر داد و گفت: در این جلسه هر یک از دستگاه‌ها گزارش خود را ارائه دادند و تدابیر و اقدامات لازم برای مواجهه با بارش امروز و فردا اندیشیده شد، زیرا امروز و فردا و حتی در روز شنبه نیز بارش‌های سنگینی در شهر مشهد، سرخس، کلات و نیشابور و بینالود و تربت جام پیش‌بینی شده است که این بارش‌ها آمادگی‌های لازم را می‌طلبد.

ظفری با بیان اینکه دستگاه‌ها اقدامات، تدابیر و آمادگی خود را اعلام کرده‌ و برای بارش‌های احتمالی نیز آمادگی لازم وجود دارد، اظهارکرد: پلیس بخشی از راه‌هایی را که احتمال سیلابی شدن دارد، مسدود خواهد کرد و شهرداری تجهیزات لازم را برای مواجهه با بارش امروز و فردا آماده کرده است.

آمادگی مدیریت بحران برای بارش‌های سیل آسا در ۷ استان

وی افزود:‌ برای امروز و فردا نیز بسیاری از استان‌های کشور دارای بارندگی هستند که این بارندگی در استان اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، چهار محال بختیاری و فارس رخ خواهد داد. از همین رو به این استان‌ها آماده باش لازم ارائه شده و دستگاه‌های مختلف لجستیک لازم را آماده کرده‌اند.

در همین راستا سخنگوی مدیریت بحران کشور از هموطنان خواست تا سفرهای خود را مدیریت کنند. عشایر از چرای دام در ارتفاعات و مناطقی که احتمال بروز صاعقه وجود دارد خودداری کنند و همچنین علاوه بر اینکه این بارندگی در مناطق مختلف کشور رخ خواهد داد، مردم به توصیه‌های دستگاههای ذیربط توجه لازم را داشته باشند.

وی همچنین گفت:‌لازم است که کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و مردم از نزدیک شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha