• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022719965
  • خبرنگار : 71588

ابوالغیط به تل‌آویو نسبت به هرگونه اقدام «احمقانه» با حمله به رفح هشدار داد

ابوالغیط به تل‌آویو نسبت به هرگونه اقدام «احمقانه» با حمله به رفح هشدار داد

دبیرکل اتحادیه عرب، نسبت به هرگونه «اقدام احمقانه» رژیم صهیونیستی در حمله به شهر رفح یا اجرای طرح کوچ اجباری هشدار داد.

به گزارش ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در دستورکار نشست امروز منامه قرار گرفت و این اقدام مانع از برگزاری این نشست نخواهد شد. در این نشست مسائل منطقه‌ای و در رأس آن بحران‌های سودان، یمن، لیبی، پرونده‌های امنیت آبی و سایر پرونده‌های اقدام مشترک عربی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، احمد ابوالغیط تاکید کرد که تلاش‌های صورت گرفته در خصوص این پرونده در دوره گذشته موفق شد قطب‌نمای افکار عمومی جهان را تغییر دهد.

ابوالغیط همچنین تصریح کرد: «رژیم اشغالگر اسرائیل یک سیستم آپارتاید است که دیگر جایگاهی در این دوران ندارد».

دبیرکل اتحادیه عرب ضمن هشدار نسبت به اقدامی احمقانه که اسرائیل ممکن است با حمله به شهر رفح فلسطین یا اجرای طرح کوچ اجباری فلسطینیان انجام دهد، گفت: «پیامدهای این اقدام بر ثبات منطقه‌ای و رابطه با مصر که براساس معاهده صلح است، تأثیر خواهد گذاشت».

وی همچنین اظهار کرد رژیم صهیونیستی باید توجه کند تا روابط خود را با بزرگترین کشور عربی متزلزل نکند که این امر باعث عقبگرد بزرگی در موقعیت کلی امنیتی این رژیم خواهد شد.

ابوالغیط درباره موضع اتحادیه عرب درقبال درخواست برای تشکیل یک نیروی مشترک عربی برای اداره نوار غزه در روز پساجنگ گفت: «ما در وهله نخست می‌خواهیم به درد و رنجی که مردم فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند خاتمه ببخشیم، این کار با برقراری آتش‌بس، امدادرسانی به فلسطینی‌ها و بازگرداندن حداقل کار نهادهایی که به زندگی روزمره مردم فلسطین در نوار غزه خدمت می‌کنند، انجام می‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha