• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022719992
  • خبرنگار : 71431

ثبت ۵۷۴ هزار جریمه برای تخلفات ساکن در تهران طی فروردین امسال

ثبت ۵۷۴ هزار جریمه برای تخلفات ساکن در تهران طی فروردین امسال

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد کل اعمال قانون‌های ترافیک در سطح شهر تهران مربوط به تخلفات ساکن است، گفت: در فروردین امسال بیش از ۵۷۴ هزار مورد جریمه برای تخلفات ساکن در تهران به ثبت رسیده است.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن از جمله تخلفاتی است که هم سبب ایجاد اخلال در روند ترافیک شده و هم می‌تواند موجب وقوع تصادفات رانندگی شود. آمارهای ما نشان می‌دهد که در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۲۱ هزار اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران داشتیم که این آمار در فروردین ماه سال جاری به بیش از ۵۷۴ هزار فقره افزایش پیدا کرد است.

وی ادامه داد: به عبارتی می‌توان گفت که برخورد با تخلفات ساکن در تهران در مقایسه با سال قبل بیش از ۵۲ هزار فقره افزایش داشته است. به‌طورکلی می‌توان گفت که حدود ۱۰ درصد از کل اعمال قانون‌های تخلفات رانندگی در تهران مربوط به تخلفات ساکن است. 

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه توقف در خطوط شطرنجی چهارراه‌ها و تقاطع‌ها نیز ممنوع است، گفت:  آمار اعمال قانون حریم تقاطع ها و میادین و در خطوط شطرنجی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۲۰ هزار فقره بوده است. همچنین در این مدت اعمال قانون در خصوص توقف دوبله و ایستادن ممنوع نیز ۱۵۸ هزار فقره بوده است.

شریفی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ هزار فقره اعمال قانون در خصوص توقفات در ابتدا و انتهای پیچ‌ها ، روی پل‌ها و مقابل منازل و پارکینگ ها، توقف در داخل تونل ها مانند تونل رسالت و نیایش و ... به ثبت رسیده است. همچنین در این بازه زمانی همچین بیش از دو میلیون اعمال قانون در بحث توقف مطلقا ممنوع داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha