• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403022720080
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

معاون رئیس جمهور: اجازه زمین خواری به خوش‌نشینان در کلاردشت را نمی‌دهیم

معاون رئیس جمهور: اجازه زمین خواری به خوش‌نشینان در کلاردشت را نمی‌دهیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ذکر این نکته که در دولت مردمی سیزدهم جلوی تجاوز و تفکیک عرصه‌های طبیعی در مازندران گرفته شده است، گفت: اجازه تداوم زمین خواری به خوش‌نشینان در کلاردشت را نمی‌دهیم.

به گزارش ایسنا، علی سلاجقه امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از رودخانه حفاظت شده سردآبرود کلاردشت در جمع خبرنگاران با ذکر این نکته که در دولت مردمی سیزدهم جلوی تجاوز و تفکیک عرصه‌های طبیعی در مازندران گرفته شده است، گفت: اجازه تداوم زمین خواری به خوش‌نشینان در کلاردشت را نمی‌دهیم.

خطر زمین خواری خوش نشینان در کمین منطقه زیبای کلاردشت

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های ملی باید به نظام مسایل زیست محیطی این خطه شمالی اهتمام ویژه داشته باشند، با توضیح اینکه خطر زمین خواری خوش نشینان در کمین منطقه زیبای کلاردشت است، ادامه داد:‌ در زمان حاضر منابع آب آشامیدنی منطقه به سبب بی توجهی به زیر ساخت‌ها و هجوم خوش‌نشینان با مشکل مواجه شده است.

همچنان شاهد قطعه بندی شدن زمین‌های ملی در مازندران هستیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه همچنان شاهد قطعه بندی شدن زمین‌های ملی در مازندران به خصوص در منطقه کلاردشت هستیم، مطمئن باشید با توجه به اهتمام دولت سیزدهم از تمام ظرفیت های ملی برای حفظ محیط زیست این استان استفاده خواهد شد.

مشکلات زیست محیطی رودخانه سردآبرود به دلیل بی توجهی به رعایت حریم رودخانه‌ها

سلاجقه با بیان اینکه گردشگری مازندران با حفاظت مسائل زیست محیطی رونق می‌گیرد، گفت:‌ در زمان حاضر رودخانه سردآبرود حفاظت شده در کلاردشت به دلیل بی توجهی به رعایت حریم رودخانه‌ها با مشکلات زیست محیطی مواجه شده است.

وی از اصلاح ضوابط رعایت حریم رودخانه سردآبرود کلاردشت خبر داد و توضیح داد:‌ این ضوابط که طبق قانون می تواند شناور باشد پس از ۳۰ سال ضوابط استقرار حریم، باز بینی و مقررات جدید ابلاغ شده است.

پسماند و فاضلاب محیط زیست از چالش‌های شهرستان کلاردشت

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه مردم باید به حفظ زیبایی مازندران کمک کنند، گفت:‌ در حال حاضر با هجوم خوش نشینان، پسماند و فاضلاب محیط زیست شهرستان کلاردشت را با چالش جدی مواجه کرد.

وی بر لزوم توجه بیشتر شهرداری کلاردشت در حل زباله و پسماند تأکید کرد و ادامه داد:‌ اگرچه زیر ساخت‌های خوبی در کلاردشت با همت دولت در حال بهره برداری است، اما تأکید می‌کنم که مشکلات کلاردشت در تراز ملی باید تصمیم گیری شود.

سلاجقه که به عنوان نماینده تام الااختیار رئیس جمهور در دور دوم سفر هیات دولت به مازندران سفر کرده است، گفت:‌ توجه به حفظ و گسترش تولید گونه آزاد ماهیان خزر در دولت سیزدهم و با همت مسئولان استان مازندران در غرب این استان عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: باید به جاده‌های اصلی ورود به استان مازندران توجه بیشتری شود که این مقوله مورد اهتمام دولت سیزدهم قرار گرفت.

بر اساس گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در مزار شهدای گمنام و مدافع حرم و دفاع مقدس کلاردشت، ضمن قرائت فاتحه، نام و یاد شهیدان والامقام را گرامی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha