• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403022820333
  • خبرنگار : 71368

رگبار و رعد و برق در شمال و شمال‌شرق کشور/خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد

رگبار و رعد و برق در شمال و شمال‌شرق کشور/خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی وضعیت هوای کشور تا روز سه‌شنبه، از ابرناکی، رگبار و رعد و برق در نوار شمالی و شمال شرق کشور طی امروز خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در نوار شمالی و شمال شرق کشور ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و همچنین در مناطق شمالی استان‌های بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه بارش در نوار شمالی و شمال شرق ادامه خواهد داشت افزود: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه رگبار پراکنده در شمالغرب و شرق کشور دور از انتظار نیست و دوشنبه ۳۱اردیبهشت ماه بارش پراکنده در شمالغرب و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و غرب مازندران ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سه شنبه اول خرداد ماه در شمالغرب، برخی مناطق غرب، غرب سواحل دریای خزر، دامنه های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و برخی مناطق استان‌های مرکزی و قم بارش رخ خواهد داد و طی دو روز آینده در نوار مرکزی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک‌خواهد شد و طی سه‌روز آینده مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و طی روزهای شنبه و یکشنبه  ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه دریای خزر مواج است.

ضیاییان در مورد وضعیت هوای تهران نیز با تاکید بر اینکه امروز ۲۸ اردیبهشت ماه آسمان تهران نیمه ابری بتدریج افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد ‌برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و کمینه هوا ۱۸ و بیشینه ۲۶ خواهد بود و برای روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه آسمان تهران کمی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد در برخی ساعات وزش باد شدید با کمینه ۱۶ و بیشینه ۲۵ پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha