• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403022820414
  • خبرنگار : 90069

راکون‌های دردسرساز در توکیو

راکون‌های دردسرساز در توکیو
عکس: Getty Images

پس از پیروزی در نبرد برای مقابله با جمعیت کلاغ‌های بزرگ‌جثه و گرسنه در «توکیو»، مقامات این شهر اکنون درگیر یک کارزار سخت‌تر شده‌اند: مهار یک تهدید جانوری دیگر به نام راکون‌های بومیِ آمریکای شمالی.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های داخلی ژاپن با اشاره به نگرانی از آسیب‌هایی که این حیوانات به اکوسیستم محلی وارد می‌کنند، اعلام کرده‌اند تعداد راکون‌هایی که هر ساله در توکیو، پایتخت این کشور صید می‌شوند طی دهه گذشته پنج برابر شده است.

کارکنان و مسئولان شهرداری‌ها در مناطق غرب توکیو با کار گذاشتن تله‌ها و همچنین راه‌اندازی خطوط تلفن برای ساکنانی که آسیب‌های کشاورزی را مشاهده می‌کنند یا شاهد ورود این حیوانات به خانه‌هایشان هستند، شروع به مبارزه با این معضل کرده‌اند.

راکون‌های آمریکای شمالی که همه‌چیزخوارند، بومی ژاپن نیستند بلکه یکی از ۱۵۶ گونه‌ای هستند که وزارت محیط زیست این کشور، آنها را در فهرست گونه‌های بیگانه و مهاجم قرار داده است. در این فهرست حیوانات دیگری چون خارماهی‌های سیاه، مورچه های آتشین و لاک پشت های گازگیر نیز گنجانده شده‌اند.

روزنامه «ماینیچی شینبون» در گزارش این هفته خود آورده است جمعیت راکون‌ها پس از رها شدن یا فرار برخی از آنها که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شدند و سپس زاد و ولد آنها در طبیعت افزایش یافته است.

محبوبیت این راکون‌ها به عنوان حیوانات خانگی در ژاپن به یک انیمه تلویزیونی دهه ۱۹۷۰ به نام «رامکال» با نام اصلی «راسکال راکون» نسبت داده شده است که طبق گزارش ها منجر به افزایش واردات این حیوانات شد.

با این حال کارشناسان حیات‌وحش در ژاپن می‌گویند راکون‌های بومی آمریکای شمالی که اکنون در توکیو و حومه آن به آفت تبدیل شده‌اند را نباید با گونه دیگری به «تانوکی» یا «سگ‌ راکونی ژاپن» که حیوان بومی این کشور است، اشتباه گرفت.

راکون‌های دردسرساز در توکیو
تانوکی یا سگ راکونی ژاپنی - عکس: Getty Images

تانوکی در فرهنگ ژاپنی‌ها نماد بخت و ثروت است.

راکون‌های مهاجم بیشتر در نواحی تپه‌ای در حاشیه غربی کلانشهر توکیو یافت می‌شوند و باعث آسیب گسترده به محصولات شده‌اند.

این روزها مقامات محلی برای تحت کنترل نگه داشتن تعداد راکون ها با نبرد سختی روبرو هستند چون این حیوانات نه تنها استعداد شگفت‌انگیزی در افزایش جمعیت خود دارند بلکه به سرعت هم با محیط های ناآشنا سازگار می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha