• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403022920795
  • خبرنگار : 71955

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آغاز ثبت‌نام اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

آغاز ثبت‌نام اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام اوقات فراغت دانش آموزان از روز سه شنبه اول خرداد آغاز می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود چهار میلیون دانش‌آموز در این برنامه‌ها شرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر گروهی که از دستگاه‌های حاکمیت مجوز دارد می‌تواند در زمینه اوقات فراغت به کمک آموزش و پرورش بیاید گفت: مهمترین ویژگی اوقات فراغت استفاده از ظرفیت‌ بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود چهره و فضای مدرسه جذاب و هدف‌گذار برای دانش‌آموزان باشد افزود: برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان، توجه به هویت ملی آنها در برنامه‌های اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یک‌روزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان ازبرنامه‌های اوقات فراغت ۱۴۰۳ است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  محور برنامه‌های اوقات فراغت را براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیتی عنوان کرد و ادامه داد: این محورها شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.

پورثانی با بیان اینکه غیر از مدارس بسیاری از پایگاه‌ها و مجتمع‌ها و کانون‌ها و حتی ظرفیت‌های عشایری و مساجد به عنوان موقیعت‌ها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده‌ گفت: ۴۶۶ مجتمع و سال ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۲۰ هزارمدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانش‌آموزان شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام اوقات فراغت در سامانه نورینو انجام می‌شود اظهار کرد: اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی، اردوهای راهیان نور غرب، اردوهای راهیان پیشرفت، طرح دانا (شوراهای دانش‌آموزی)، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، طرح استعدادیابی ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین ۱۱ کارویژه برنامه‌ریزی‌شده امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha