• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022920978
  • خبرنگار : 71496

ادعاهای آمریکا علیه حماس در میانه طرح اشغالگران برای گسترش عملیات نظامی در رفح

ادعاهای آمریکا علیه حماس در میانه طرح اشغالگران برای گسترش عملیات نظامی در رفح

رژیم صهیونیستی طرحی را برای گسترش عملیات نظامی در رفح به‌ آمریکایی‌ها پیشنهاد خواهد داد.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت با وجود اینکه اتفاق نظر کاملی در کابینه رژیم صهیونیستی هنوز حاصل نشده اما اکثریت قریب به اتفاق وزرای آن بر این باور هستند که عملیات در رفح باید گسترش یابد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا فردا یکشنبه وارد اراضی اشغالی خواهد شد و رویکرد رژیم صهیونیستی روشن است و این رژیم قصد دارد طرحی را برای توسعه عملیات در شهر رفح به آمریکایی‌ها ارائه کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد برنامه‌های کاربردی را ارائه کند که شامل توسعه تدریجی این عملیات است.

این طرح‌ها شامل طرحی قابل اطمینان برای تخلیه ساکنان رفح است که ۸۰۰ هزار تن از آنها تخلیه شدند.

در جریان سفر سالیوان، افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی باید به طرف آمریکایی اطمینان دهند که ملاحظاتشان در نظر گرفته خواهد شد.

یک منبع به نقل از جیک سالیوان در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک ۱۷ کشور در اظهاراتی بی‌اساس و بدون اشاره به کارشکنی‌های اشغالگران در مذاکرات قاهره مدعی شد: «حماس از مذاکرات با اسرائیل خارج شده است، زیرا امیدوار به افزایش فشار بین‌المللی بر اسرائیل برای توقف جنگ در نوار غزه است.»

به نوشته این وبگاه، سالیوان ادعا کرد که دولت آمریکا «به این نتیجه رسیده است که یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه، در حال حاضر نمی‌خواهد توافق تبادل اسیران را انجام دهد».

سالیوان به لزوم افزایش فشار بر حماس اشاره کرد، اما اعتراف کرد که فشار نظامی کافی نیست.

این مقام آمریکایی از نمایندگان کشورهای فوق خواست تا این پیام را مستقیماً از طریق میانجیگران یا در بیانیه‌های علنی به حماس برسانند.

از سوی دیگر، وبگاه عبری «وای نت» امروز شنبه به نقل از منابع شرکت کننده در مذاکرات آزادی اسرا و آتش‌بس در غزه نوشت که تنها راه پیشبرد این توافق، فشار بر یحیی سنوار است.

این منابع گفتند: «برای پیشبرد توافق، باید فشار را بر یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه افزایش دهیم زیرا این تنها راه پیشبرد توافق است.»

این منابع افزودند: «در حال حاضر یک بن بست واقعی وجود دارد، اما کشورهای میانجی در تلاش هستند تا مذاکرات را از سر بگیرند. در این زمینه، جیک سالیوان در مورد ارتباطات مربوط به توافق تبادل اسیران طی چندین نشست در تل‌آویو گفت‌وگو خواهد کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha