• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403022921015
  • خبرنگار : 71290

اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان در غزه برگزار شد

اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان در غزه برگزار شد

اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان در غزه صبح امروز (شنبه) در محل دانشگاه الزهرا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شیخ یوسف الناصر ی حقوقدان و رئیس مجلس ملی ادیان عراق طی سخنانی در اجلاس بین‌المللی بررسی ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان در غزه اظهار داشت: اثر این اجلاس‌ها براساس حقوق بین‌الملل دقیق و صحیح نیست، نقص و کمبودی در حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه  مخصوصا در دانشکده‌های حقوق  وجود دارد، در حالی که قبل از ما دشمن پیش دستی کرده و از مصونیت قانونی برخوردار است.

وی یادآور شد: در سال ۱۹۴۸ در مجمع عمومی اولین قانونی که تصویب شد و به رژیم صهیونیستی مشروعیت داد این بود که فلسطین را تقسیم کرد و یک بخش در اختیار فلسطینیان و بخش دیگر در اختیار اسرائیلی ها که کمتر هم بود، قرار گرفت، اما امروز در مورد دو کشور صحبت نمی‌کنیم، درباره یک کشور صحبت می‌کنیم. رژیم صهیونیستی قانون بین‌الملل بشر دوستانه را مورد خدشه قرار می‌دهد و اسم این قانون صاحبان زمین است یعنی هر عملیاتی که در مساله تغییر  جمعیتی و بافت جمعیتی یا جغرافیایی انجام می‌شود باید با موافقت صاحبان زمین باشد، چنین حقی وجود ندارد که بخشی از سرزمین را به یک ملت واگذار کرد.

رئیس مجلس ملی ادیان عراق با بیان این که آن چه امروز در غزه رخ می‌دهد، نقض حقوق بشر است، همچنین بیان کرد: امروز اگر همه پرسی برای فلسطینیان صورت گیرد آیا رای خواهند داد خاک خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند؟ آنچه امروز رخ می دهد تحقق دیدگاه‌های آینده صهیونیست‌ها بر اساس تورات و عهد قدیم و جدید تورات است، لذا طرحی را با عنوان طرح ابراهیم مطرح کرده اند و می‌خواهند مشروعیت ادیان و قواعد فقه شرعی را از بین ببرند، لذا این‌ها یک دیانت ابراهیمی را مطرح می‌کنند و از این طریق واقعیت ادیان دیگر را از بین می‌برند.

یوسف حوری حقوقدان الجزایری نیز در این اجلاس تاکید کرد که ملتی وجود دارد که می خواهد از اشغالگری آزاد باشد، برخی می‌گویند اگر 7 اکتبر نبود این مشکلات را نمی دیدیم، اما 7 اکتبر بخشی از آزادی فلسطین است.

وی با اشاره به حمایت دولت و ملت الجزائر از ملت فلسطین گفت: فکر می کنم اگر تعداد جنایات رژیم صهیونیستی را بشمریم قابل شمردن نیست، باید بر روی این مساله بحث و بر مساله جهانی کردن جنایت های رژیم اشغالگر و پاکسازی نژادی تاکید کرد.

محمد زکی النوری حقوقدان سوریه ای  نیز در این اجلاس طی سخنانی اظهار داشت: آنچه امروز در غزه و فلسطین می بینیم، از زمان برپایی این رژیم تا به امروز کشتار و آواره کردن مردم و جنایت‌های ضد بشری و جنایت‌هایی که نقض تمام حقوق انسانی است، می‌باشد.

این حقوقدان سوری همچنین بیان کرد: در برابر جنایت ضد حقوق بشری و مساله‌ای تحت عنوان پاکسازی نژادی قرار داریم، شکی در آن نیست؛  واقعیت بزرگ‌تر از این هاست.

وی خاطرنشان کرد: این ها جنایاتی است که از دیرباز شروع شده، تاکنون وجود دارد و در آینده خواهد بود.

به گفته وی، آنچه در غزه رخ می دهد نشان دهنده جنایتی است که کل کره زمین را دامن گیر و گرفتار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha