• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022921069
  • خبرنگار : 71959

آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان خراسان رضوی/ انسداد ۱۴ مسیر روستایی

آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان خراسان رضوی/ انسداد ۱۴ مسیر روستایی
عکس تزئینی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان خراسان رضوی را تشریح کرد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان خراسان رضوی گفت: در بارش‌های اخیر تعدادی از شهرهای استان خراسان رضوی خسارت دیدند، اما بیشترین خسارت در شهرهای درگز، کلات،سرخس، فریمان، نیشابور و مشهد گزارش شده است. 

وی افزود: عمده خسارت ها مربوط به زیرساخت های راه بود. در حال حاضر ۱۴ راه فرعی روستایی مسدود است اما تا شب این راه ها باز می‌شود. البته نکته قابل توجه این است که با این روستاها راه ارتباطی برقرار است یعنی از مسیرهای جایگزین کمک و نیروی امدادی به این روستا ارسال شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: تنها راه یک روستا به نام شوریده در سرخس راه ارتباط زمینی ندارد که امروز از طریق بالگرد برای آنها اقلام زیستی، دارویی و امدادی ارسال می‌شود. همچنین مصدومان به مناطق امن منتقل شده‌اند و مشکل خاصی درحال حاضر در این روستا وجود ندارد.

ظفری گفت: شرایط برق در استان پایدار است. در ۱۱ روستا آب قطع شده بود که با تانکر به آن‌ها آب رسانی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه ظرفیت سد فریمان تکمیل شده است؛ افزود:ظرفیت سایر سدهای منطقه هنوز پر نشده است و از این بابت نگرانی ای وجود ندارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: سازمان هواشناسی کشور برای امروز بعدازظهر و فردا نیز هشدار صادر کرده است و احتمال می رود در این بازه زمانی نیز در این منطقه بارش‌های شدیدی داشته باشیم؛ بنابراین تمام نیروهای امدادی و شهری در حالت آماده باش قرار دارند. همچنین از سایر استان‌ها نیز تجهیزاتی آماده ارسال است. 

ظفری گفت: کارشناسان سناریوهای محتمل را مدنظر قرار داده‌اند و در این مناطق مشخص شده نیروها مستقر هستند تا اقدامات مناسب را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در مشهد، به نظر می رسد بارش های دو روز آینده به خیر گذشته و مشکل خاصی رخ ندهد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره تعداد کشته شدگان این سیل گفت: در این سیل هفت نفر  کشته و سه نفر نیز مفقود شده‌اند. باید به این مسئله توجه کرد که تنها سازمان پزشکی قانونی مرکز رسمی اعلام تعداد فوتیان است و سایر نهادها نباید به تنهایی آماری اعلام کنند و در این باره تذکری نیز برای آنها ارسال شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha