• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403023021738
  • خبرنگار : 71244

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش:

 ثبت‌نام الکترونیکی مدارس «اختیاری» است/ اعلام نحوه ثبت‌نام میان‌پایه‌ها

 ثبت‌نام الکترونیکی مدارس «اختیاری» است/ اعلام نحوه ثبت‌نام میان‌پایه‌ها

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ثبت‌نام در مدارس به دو صورت الکترونیکی و حضوری امکان‌پذیر است از والدین خواست نگرانی بابت ثبت‌نام دانش‌آموز «میان پایه» خود نداشته باشند چرا که ثبت نام این عده بدون مراجعه به مدرسه و بعد از درج نمره قبولی در همان مدرسه محل تحصیل صورت می‌گیرد. 

به گزارش ایسنا، سیدمجتبی هاشمی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید(۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۳) حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدارس ثبت نام خواهند کرد گفت: این افراد برای ثبت‌نام سه پایه تحصیلی ورودی یعنی اول ابتدایی، پایه‌های هفتم و دهم، به مدرسه مراجعه کنند اما مابقی دانش‌آموزان که میان پایه هستند، بعد از ثبت نمره قبولی در پایه بالاتر به صورت الکترونیک و خودکار ثبت‌نام می‌شوند؛ پس والدین خیالشان راحت باشد که اگر دانش‌آموز آنها میان پایه است، ثبت نام آنها بدون مراجعه به مدرسه و بعد از درج نمره قبولی، در همان مدرسه محل تحصیل اتفاق خواهد افتاد. 

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام‌ها به صورت الکترونیکی هم امکان پذیر است گفت: اما این موضوع نافی مراجعه مردم به مدارس برای رفع مشکلات نیست، لذا دستورالعملی آماده و به مدارس ارسال شده که بر اساس آن ثبت‌نامها هم به صورت الکترونیکی و هم حضوری است بنابراین اگر مردم احساس می‌کنند دغدغه آنها با ثبت‌نام الکترونیکی رفع می‌شود و یا این گونه راحت‌تر هستند، از همین روش الکترونیکی استفاده کنند اما بدانند ثبت نام به صورت حضوری هم ممکن است. 

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر والدین در ثبت‌نام به مشکل برخوردند، جهت مدیریت و تسهیل‌گری این امر می توانند به ستادهای ثبت‌نام دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مناطق مراجعه داشته باشند. ثبت‌نام در حوزه مدارس ابتدایی به معاونت ابتدایی و در حوزه متوسطه هم به معاوت متوسطه مربوط می‌شود که همکاران در این معاونتها کارها و مشکلات را رفع خواهند کرد.

وی در پایان نیز اظهار کرد: مردم اگر شکایتی از رسیدگی نشدن به مشکلات دارند نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir  آن را ثبت کنند که توسط کارشناسان موضوع رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha