• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403023021868
  • خبرنگار : 71368

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد

حضور روزانه ۲۰۰ هزار کارگر در محله چیتگر شمالی/ املاک متروکه و رها شده در این محله زیاد است

حضور روزانه ۲۰۰ هزار کارگر در محله چیتگر شمالی/ املاک متروکه و رها شده در این محله زیاد است

عضو شورای شهر تهران در مورد بازدید اخیرش از محله چیتگر شمالی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: املاک متروکه و رها شده در این محله زیاد بوده و لازم است که شورای شهر تهران نسبت به تعیین و تکلیف لکه‌های بافت فرسوده و امکان استفاده از تسهیلات و تشویقات برای مردم اقدام کند. همچنین لازم است که واحدهای صنعتی و خودرویی تبعات حضورشان را در سطح محلات بپذیرند و در راستای مسئولیت اجتماعی حداقل طرح‌های کوچک مقیاس را در سطح محلات درگیر اجرایی کنند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تشریح گزارش بازدید اخیرش از محله چیتگر شمالی، گفت: جا دارد که در ابتدای سخنانم در مورد سوءبرداشتی که از سخنان من در جلسه هفته گذشته شد، توضیحاتی را ارائه کنم.

وی بیان کرد: در جلسه هفته گذشته که مربوط به بررسی گزارش تفریغ بودجه بود برداشت من از آیین‌نامه شهرداری متفاوت بود و متأسفانه در فضای مجازی آلوده به نحوی این سخنان من با آقای چمران مورد سوء برداشت قرار گرفت و به شخصیت والای وی تعرض شد که لازم است بگویم من شاگرد چمران هستم و جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌کنم که از سخنانم سوء برداشت شده است و هر چه آقای چمران تصمیم بگیرد ما گوش می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با ارائه گزارش بازدیدش از محله چیتگر شمالی با بیان اینکه منطقه ۲۱ یک منطقه جوان است که در سال ۸۳ تشکیل شده است، گفت: پهنه اصلی این منطقه کارخانجات صنعتی شناخته شده است، به‌گونه‌ای که در حال حاضر فقط حدود ۱۰ کارخانه خودروسازی و صنایع وابسته در آن مستقر هستند.

وی با بیان اینکه منطقه ۲۱ سه ناحیه و ۱۳ محله دارد که عمدتاً شهرک‌های محصور در آن قرار دارند، افزود: کاربری صنعتی، محلات مسکونی این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است؛ به‌گونه‌ای که ناحیه ۳ این منطقه تنها ۲۷ هزار نفر ساکن دارد؛ اما ۲۰۰ هزار کارگر و کارمند به صورت شناور صبح‌ها وارد این ناحیه شده و عصرها خارج می‌شوند که شما در ذهن خودتان تصور کنید چه حجمی از خودرو و شهروندان به این محله وارد و خارج می‌شوند.

امانی با بیان اینکه محله چیتگر شمالی تنها پنج هزار نفر ساکن دارد،‌ گفت: معابر این ناحیه از همان ابتدا به صورت استاندارد طراحی شده و همین مساله یعنی بزرگ بودن معابر سبب شده که برخی از املاک فرسوده مشمول تسهیلات و تشویقات تعیین شده برای نوسازی قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه پراکندگی کاربری‌های مسکونی و متراژ بالای شهرک‌های محصور سبب شده تا عملا تأمین سرانه‌ها برای شهرداری تهران با مشکل همراه شود، اظهار کرد: هر چند که سرانه فضای سبز در این منطقه به دلیل وجود دو بوستان بزرگ خوب است؛ اما مردم از نگهداری درختان کنار خیابان ناراحت هستند و بعضا پیمانکار را مقصر می‌دانند و یا متأسفانه کارخانه‌ها تخلفاتی همچون قطع درخت انجام دادند و پرونده آنها به کمیسیون ماده ۷۷ ارسال شده است.

عضو شورای شهر تهران با تشریح وضعیت سرانه‌های خدماتی در این محله گفت: مشکل فاضلاب در انهار به دلیل نبود فاضلاب در منطقه ۲۱ و ۲۲ مشهود است و این در حالی است که وضعیت آسفالت معابر اصلی خوب بوده است و باید بگویم که بجز سه مسجد و سرای محله دیگر مکان فرهنگی در این محله نیست.

وی با بیان اینکه یک زمین چمن بزرگ در این محله وجود دارد، افزود: شهرداری این زمین را ماهانه به مبلغ ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به پیمانکار ارائه داده و با اینکه بنر بزرگی در آنجا نصب شده که بنا به مصوبه شورای شهر مبلغ هر سانس ۵۰۰ هزار تومان است؛ اما پیمانکار برای آنکه بتواند اجاره خود را به شهرداری پرداخت کند هر سانس یک و نیم ساعته را به مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha