• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403023021912
  • خبرنگار : 71505

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم ارائه گزارش شهرداری تهران درباره پیگیری طرح‌های تفصیلی

لزوم ارائه گزارش شهرداری تهران درباره پیگیری طرح‌های تفصیلی

عضو شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش شهرداری درباره پیگیری طرح‌های تفصیلی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نرجس سلیمانی در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر الزام رعایت قانون در نحوه بررسی طرح های کمیسیون ماده پنج گفت: بر اساس مصوبات سال ۱۳۸۸ در ماده ۴۶، ۴۸ و ۴۹ لزوم انجام بررسی‌های کارشناسی، طرح ها باید دارای توجیهات کافی و رعایت حقوق مکتسبه اشخاص در تغییرات طرح تفصیلی و استفاده بجا از گزارشات امکان سنجی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات به دست آمده و مکاتبات مراجع نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور، این موارد در طرح‌های تفصیلی چندان رعایت نمی‌شود. برای مثال در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ خلاف مصوبات عمل می شود.

سلیمانی با بیان اینکه قانون منع فروش املاک دارای کاربری مسکونی باید برای تمام شهروندان رعایت شود تاکید کرد: شهرداری تهران باید گزارشی در خصوص روند پیگیری طرح های تفصیلی ارائه دهد.

انتقاد عضو شورای شهر تهران از قطع درختان پروژه‌ای در ازگل

مهدی اقراریان نیز در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری گفت: بعضاً شاهد اضافه دریافت از شهروندان هستیم. بازدیدی از محله شوش و مظاهری داشتم که انبوهی از معتادان متجاهر در این محله حضور دارند و متأسفانه با وجود مباحث مطرح شده شاهد تجمع آنها هستیم.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که قطع درختان در یکی از پروژه‌ها صورت می‌گیرد و پای درختان سیمان می‌ریزند. مردم به ما گزارش دادند و بنده از محل بازدید کردم. درختانی در منطقه یک خارج از پروژه قطع شدند. شهرداری تهران باید اهتمام بیشتری در نگهداری درختان داشته باشد. بنده فیلم را منتشر می‌کنم تا فردا کسی به دروغ نگوید که درختان آفت زده بودند و یا خشک شده بودند.

اقراریان با بیان اینکه این درختان در محله ازگل قطع شده است، تأکید کرد: مردم تصاویری را از درختان موجود در یک پروژه ارسال کردند و بنده نیز بازدید به عمل آوردم. کاملاً مشخص است که درختان از چه بخشی قطع شده‌اند و قرار است در این محله ساختمان ۱۱ طبقه ساخته شود. شهرداری به هر نحوی به دنبال کسب درآمد نباشد. امیدواریم فعالان محیط زیست موضوع را دنبال کنند و شهرداری نیز در مورد قطع درختان داخل و خارج از پروژه پاسخگو باشد.

شادی و نشاط نیاز اصلی و اساسی جامعه امروزی است

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران نیز در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از دست اندرکاران برنامه اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها، گفت: شادی و نشاط نیاز اصلی و اساسی جامعه امروزی است و اگر فعالان در این راستا مکمل هم باشند شاهد تحولات فرهنگی خوبی خواهیم بود. برگزاری چنین اجتماع هایی با ذکر اهل بیت از اقدامات مثبت سالهای اخیر است که به آن توجه شده است.

وی افزود: برخی تلاش می‌کنند این را بگویند که دین در زندگی روزمره افراد عمق ندارد، اما مردم بارها ثابت کردند که پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و حضور آنها نشان دهنده این ایستادگی است.

صادقی با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیون نفر در جشن غدیر حضور داشتند، تأکید کرد: امسال میزان حضور در راهپیمایی قدس ۵۰ درصد رشد داشت. ۱۸ میلیون نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه های قرآنی مشارکت داشتند. اقدامات شهرداری تهران در گسترش فعالیت های دینی قابل تقدیر است و تمام بخش های شهرداری با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی سعی دارد شیرینی زندگی دینی را به شهروندان بچشاند.

وی ادامه داد: شهروندان از تمام طبقات جامعه در این برنامه ها سهیم می شوند و تمام تلاش بر رشد و آگاهی شهروندان است. در برنامه امسال توجه ویژه ای به واگذاری امور به مردم صورت گرفت و از طرفی عزت شهروندان با ارائه خدمات با کیفیت رعایت شد. مسائل ایمنی هم جهت حفظ سلامت شهروندان مورد توجه قرار گرفت. آشناسازی جوانان با زندگی امام رضا (ع) قابل ستایش است و باید از همه دست اندرکاران در این خصوص قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha