• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403023022144
  • خبرنگار : 71661

وزیر دفاع انگلیس تقویت روابط روسیه و چین را «تهدید» می‌داند

وزیر دفاع انگلیس تقویت روابط روسیه و چین را «تهدید» می‌داند
«گرانت شاپس» شاپس وزیر دفاع انگلیس

وزیر دفاع انگلیس نزدیک‌ شدن روابط روسیه و چین را عاملی دانست که به ادعای او «دموکراسی و سبک زندگی غربی» را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس مدعی شد تقویت روابط چین و روسیه تهدیدی برای «دموکراسی» است.

او با بیان اینکه تقویت روابط دیپلماتیک میان «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بسیار «نگران‌کننده» است، گفت «این یک رابطه نزدیک، یک تهدید برای دموکراسی است.»

وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز روسیه و چین را کشورهایی دانست که از «دموکراسی» مدنظر او بهره‌ای نبرده‌اند و گفت: «من به‌شدت نگران این (گرم‌شدن روابط) هستم.»

او گفت: «آنها سعی دارند این نظام را به سایر نقاط جهان گسترش دهند. ما باید هشیار باشیم و بدانیم که این یک تهدید مستقیم برای شیوه زندگی ما است.»

هفته گذشته روسای جمهور چین و روسیه در دیداری وعده دادند که «دورانی جدید» از مشارکت میان دو کشور آغاز شده است، کشورهایی که قدرتمندترین رقبای ایالات متحده محسوب می‌شوند.

پوتین اخیرا در سفر به چین با اشاره به اینکه مسکو و پکن برای برقرای یک نظم جهان چند قطبی همکاری می‌کنند، به سلطه‌گران غربی هشدار داد که بهتر است بدون خشونت و به‌صورت مسالمت‌آمیز به این نظم جدید تن دهند.

وزیر دفاع انگلیس تقویت روابط روسیه و چین را «تهدید» می‌داند
دیدار اخیر پوتین و شی جین‌پینگ در پکن

این وزیر انگلیسی همچنین از آلمان و دیگر متحدان خود خواست به اوکراین اجازه دهند با استفاده از سلاح‌های ارسال غرب، به مواضع روسیه در شبه‌جزیره کریمه حمله کند.

وزیر دفاع انگلیس از پاسخ به اینکه آیا اوکراین مجاز است از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند، امتناع کرد، اما گفت این سلاح‌ها در حمله به نیروهای روسیه در شبه‌جزیره کریمه که تا ۲۰۱۴ بخشی از خاک اوکراین بود، استفاده می‌شوند.

شاپس که کشورش موشک‌های دوربرد خود به نام «سایه طوفان» را به اوکراین فرستاده، گفت: «می‌خواهم دیگر متحدان ما از جمله آلمان که توان ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین را دارند نیز این کار را بکنند و اجازه استفاده از آن‌ها در کریمه را بدهند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha