• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403023122518
  • خبرنگار : 71129

کارشناس آمریکایی: کی‌یف بر تقاضاهای دست‌نیافتنی برای حل و فصل جنگ اصرار دارد

کارشناس آمریکایی: کی‌یف بر تقاضاهای دست‌نیافتنی برای حل و فصل جنگ اصرار دارد

یکی از اساتید تاریخ و مدیر موسسه مطالعات اتمی در دانشگاه امریکن با اشاره به اوضاع پیرامون میراث زلنسکی گفت، رئیس‌جمهور اوکراین مذاکرات با روسیه را رد می‌کند و بر درخواست‌های غیر قابل دست‌یافتنی برای سازش این درگیری تاکید دارد، در حالی که ارتشش در حال شکست است.

به گزارش ایسنا، «پیتر کوزنیک» استاد تاریخ و مدیر موسسه مطالعات هسته‌ای دانشگاه امریکن همچنین گفت: «کاملا غیر قابل درک است که چرا اوکراین در این برهه از زمان و درگیری با روسیه انتخابات برگزار نمی‌کند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌تواند از این تصمیم بر اساس ممنوعیت انتخابات که در قانون اساسی اوکراین آمده و در هنگام وضع حکومت نظامی مطرح شده، دفاع کند. در ایالات متحده، برخی از جمهوری‌خواهان راست‌گرا اوکراین را به خاطر این تصمیم متهم می‌کنند، اما آنها در اقلیت هستند.»

به گفته کوزنیک، محبوبیت زلنسکی به حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است، چون اوکراینی‌ها از جنگ خسته شده‌اند.

وی ادامه داد: «این قابل درک است. اوکراین در هفته‌های اخیر به طور پیوسته در حال از دست دادن موقعیت خود بوده است. تلفات همچنان در حال افزایش است. کمبود نیروی انسانی و مهمات همچنان ادامه دارد. جنگ در حال باخت است. هنوز زلنسکی به خواسته‌های کاملا غیر واقعی و دست‌نیافتنی پایبند است و اصرار دارد.»

او خاطرنشان کرد که برخی از اوکراینی‌ها زلنسکی را «قهرمان» می‌دانند، در حالی که برخی دیگر از او خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند او به کمدین بازگردد.

کوزنیک ادامه داد: «من زلنسکی را به خاطر به تعویق انداختن انتخابات تحت این شرایط مقصر نمی‌دانم. من او را سرزنش می‌کنم که از مذاکره امتناع کرد در حالی که ارتشش شکست خورده است، جمعیت اوکراین در حال کوچک شدن است، تلفاتش در حال افزایش است، محبوبیت او در حال کاهش است، و روحیه مردمش ضعیف می‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha