• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403023122652
  • خبرنگار : 71667

تامین زیرساخت ارتباطی فیبرنوری برای مدارس و معلمان استان تهران

تامین زیرساخت ارتباطی فیبرنوری برای مدارس و معلمان استان تهران

فناوری روز به روز در حال گسترش است و اکنون در عصر فناوری اطلاعات می‌توان گفت که وجود زیرساخت‌های نسل جدید مانند فیبر نوری می‌تواند تاثیر جدی بر روی کسب و کارها، اقتصاد، جامعه، آموزش و ...بگذارد.

به گزارش ایسنا، پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌ و کارها که یکی از کلان‌پروژه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم محسوب می‌شود، طی سه سال گذشته به پیشرفت‌ قابل ملاحظه‌ای دست یافته و اکنون علاوه بر استان‌ها برخی از مدارس هم تحت پوشش این فناوری قرار گرفته‌اند.

سال گذشته بود که به صورت رسمی عملیات اجرایی اتصال مدارس به طرح فیبر نوری با حضور مسئولانی چون وزیر ارتباطات افتتاح شد. در این مراسم گفته شد درنظر دارند ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس تا قبل از شهریور سال ۱۴۰۲ به فیبرنوری متصل و تا پایان این سال ۳۵ درصد مدارس دیگر به این فناوری متصل شوند؛ البته تأکید شد تا پایان دولت سیزدهم تلاش می‌شود همه مدارس از طریق فیبر نوری به شبکه متصل متصل می‌شوند. موضوعی که وزیر ارتباطات بار دیگر در روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی در سال ۱۴۰۲ به آن اشاره کرد.

در این راستا به تازگی مدیر مخابرات استان تهران از آمادگی مخابرات تهران برای تجهیز مدارس و اماکن آموزشی به فیبرنوری خبر داد.  علی ملک جعفریان در راستای برنامه تعامل با سازمان‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان تهران و به منظور معرفی ظرفیت های موجود در شبکه ارتباطی مخابرات تهران، با حضور در جمع مدیران اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه و روند توسعه و تکامل ارتباطات و با اشاره به ۱۲ نیروی فناورانه که در آینده، زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: همه ما باید با این نیروها آشنایی داشته باشیم تا در مراودات روزمره زندگی، کسب و کار، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های سازمانی دچار نقصان و کمبود نشویم.

وی ۱۲ نیروی فناورانه اجتناب ناپذیر در آینده بشریت را، بهتر شدن، هوشمندسازی، جریان داشتن، مرور صفحه نمایش، دسترسی داشتن، اشتراک‌گذاری، فیلتر کردن و پالایش، بازآرایی، تعامل کردن، پیگیری کردن، پرسش‌گری و آغاز کردن عنوان کرد.

مدیر مخابرات استان تهران در ادامه بر اجرای فیبرنوری برای تمامی اماکن و محل‌های مورد نظر آموزش و پرورش تهران، ارائه سرویس‌های جدید مخابراتی در فضاهای مخابراتی و تامین زیرساخت ارتباطی فیبرنوری برای مدارس و معلمان استان تهران اعلام آمادگی کرد.

در ادامه جلسه، علیرضا کریمیان - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران- از پیشنهاد مخابرات تهران استقبال کرد و افزود: در آینده نزدیک با تشکیل کارگره ویژه و برگزاری جلسات کارشناسی، اقدامات لازم در خصوص تامین شبکه فیبرنوری در مجموعه اماکن و مدارس آموزش و پرورش استان تهران انجام گیرد.

گفتنی است بیش از یک سوم از کشور نیز تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است و براساس اعلام رسمی از سوی مسئولان امسال حداقل آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۱۴ میلیون خانوار در کشور خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha