• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403023122804
  • خبرنگار : 71516

شکست ائتلاف آمریکایی/عملیات‌های جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی

شکست ائتلاف آمریکایی/عملیات‌های جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی

نیروی دریایی ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی فلسطین اعلام شده است، انجام داد.

به گزارش ایسنا، بعد از اینکه رژیم صهیونیستی هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفت و درخواست حمایت از یگان‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ کرد، ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی است، انجام داد.

منابع آگاه در استان الحدیده در غرب یمن در گفت‌وگو با الاخبار اعلام کردند: طی ۲ روز گذشته درگیری‌های دریایی میان نیروی دریایی ارتش یمن و یگان دریایی آمریکا در امتداد خطوط کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ رخ داد. صبح شنبه انفجارهای شدیدی در نزدیکی سواحل الخوخه شنیده شد که ناشی از حمله یمن به کشتی حامل محموله نفت بود. مقصد این کشتی اراضی اشغالی بود. بعد از چند ساعت از حادثه اول یک عملیات هجومی کشتی را در جنوب الحدیده هدف قرار داد.

به گفته این منابع، عملیات مشابهی صبح یکشنبه در نزدیکی جزیره حنیش یمن مشرف به گذرگاه بین‌المللی کشتیرانی رخ داد.

مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد یک کشتی حامل پرچم پاناما شنبه در معرض حمله یمن قرار گرفت. این کشتی با یک شیء مشکوک برخورد کرد اما کادر آن آسیبی ندیدند. این مرکز همچنین از حمله به یک کشتی دیگر خبر داد اما جزئیات آن را اعلام نکرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد نیروهای صنعا نفتکش «ام تی ویند» را که حامل پرچم پاناما بود و مالک آن یک شرکت یونانی است با یک موشک بالستیک در دریای سرخ هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد این موشک منجر به آسیب به نفتکش شد.

از سوی دیگر نیروهای صنعا در استان مأرب در شرق یمن صبح یکشنبه با حمله «تیپ‌های العمالقه» مورد حمایت امارات مقابله کردند.

منابع قبایل در گفت‌وگو با الاخبار تاکید کردند: گروه‌های مسلح تلاش می‌کردند تا در تعدادی از جبهه‌های منطقه حریب بین استان‌های شبوه و مأرب به سمت پایگاه‌های وابسته به ارتش یمن پیشروی کنند اما ارتش یمن توانست تلاش آنها را به شکست بکشاند. تلاش این گروه‌ها برای پیشروی بعد از دریافت تجهیزات نظامی از ابوظبی طی روزهای گذشته بوده است.

به گفته منابع یمنی این گروه‌ها بیش از ۶ تن از نیروهای خود را در درگیری‌ها از دست دادند.

این تحولات در زمانی رخ می‌دهد که یگان‌های بسیج عمومی وابسته به نیروهای زمینی صنعا در سواحل استان الحدیده رزمایش‌های نظامی را انجام دادند.

این رزمایش که در منطقه ساحلی الدریهمی انجام شد با هدف افزایش آمادگی شرکت کنندگان در دوره‌های نظامی نامحدود در چارچوب آمادگی‌ها برای کمک به نیروهای مسلح یمن برای حمایت از ملت فلسطین بود.

این رزمایش شامل استفاده از سلاح سبک و نیمه سنگین و انجام عملیات‌هایی علیه اهداف فرضی و آموزش شرکت‌کنندگان درباره مهارت‌های جنگی در میدان نبرد بود.

این دومین رزمایش ارتش یمن در چند روز گذشته است. مقامات محلی و بسیج عمومی در الحدیده جمعه گذشته رزمایش نظامی را با عنوان «حارس الطوفان» برای بالا بردن آمادگی برای مرحله چهارم عملیات علیه متجاوزان برگزار کردند.

این رزمایش شامل عملیات نظامی فرضی مثل مقابله و درگیری با نیروهای دشمن و استفاده از مهارت‌های جنگی در میدان نبرد و چگونگی غافلگیر کردن نیروهای دشمن و مجبور کردن آنها به فرار و عقب‌نشینی بعد از وارد کردن خسارت‌های شدید به آنها بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha