• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403023122845
  • خبرنگار : 71592

سوء استفاده صهیونیست‌ها از گزارش آماری درباره قربانیان جنگ غزه

سوء استفاده صهیونیست‌ها از گزارش آماری درباره قربانیان جنگ غزه

مقامات صهیونیست به دروغ ادعا می‌کنند که سازمان ملل تعداد زنان و کودکان شهید غزه را نصف اعلام می‌کند. در واقع اشغالگران از تغییراتی که سازمان ملل در داده‌های گزارش‌های خود ایجاد کرده به منظور بازیچه قرار دادن گفتمان، ترویج روایت خود و ادامه دروغگویی برای توجیه تجاوزات مستمر خود علیه فلسطینیان در غزه سوءاستفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا روز یکشنبه اعلام کرد تعداد تلفات جنگ رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۵ هزار و ۴۵۶ شهید و ۷۹ هزار و ۴۷۶ مجروح رسیده است. رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت برای توقف فوری جنگ غزه و علیرغم حضور در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی همچنان به این جنگ ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی سازمان ملل را تکذیب می‌کند

براساس گزارش العربی الجدید، پست‌های اخیر حساب‌های رسمی رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی و عناوین اخبار آمریکایی که از اشغالگران طرفداری می‌کنند، حاکی از آن است که سازمان ملل تعداد قربانیان را به نصف کاهش داده است و این کار درست نیست. حساب رسمی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس ۱۳ مه نوشت: « ۶ مه، سازمان ملل اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر از جمله بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ زن و بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک در غزه شهید شدند. هشت مه این سازمان داده‌هایی را منتشر کرد که طبق آن ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر از جمله ۴ هزار و ۹۵۹ زن و ۷ هزار و ۷۹۷ کودک شهید شده است. سازمان ملل تعداد قربانیان را به نصف کاهش داده است.»

منابع بی‌طرف رژیم صهیونیستی را تکذیب می‌کنند

اما آیا سازمان ملل تعداد زنان و کودکان شهید غزه را به نصف کاهش داده است؟ سایت راستی‌ آزمایی اخبار و اطلاعات Verify تأیید می‌کند که این ادعا درست نیست، همانطور که کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل در ۱۳ مه ۲۰۲۴ و گزارش‌های دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در ۶ و هشت مه نشان می‌دهد.

سایت راستی آزمایی گزارش کرد سازمان ملل تعداد زنان و کودکان شهید در غزه را به نصف کاهش نداده است، اما اخیراً نوع داده‌هایی را که درباره کشته‌ها گزارش می‌کند، تغییر داده است. تعداد کل قربانیان هنوز همان ۳۵۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

این سایت گزارش کرد: «آمار ذکر شده در پست‌های شبکه‌های اجتماعی اسرائیل از گزارش روزانه منتشر شده توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گرفته شده است که داده‌های خود را از وزارت بهداشت تحت رهبری حماس یا دفتر رسانه‌ای غزه دریافت می‌کند. اعداد ذکر شده در پست‌های رسانه‌های اجتماعی اسرائیل در مقایسه با آمار منتشر شده در گزارش‌ روزهای ۶ و هشت مه است».

رژیم صهیونیستی گزارش سازمان ملل در مورد غزه را رد می‌کند و فلسطینی‌ها از آن استقبال می‌کنند

سایت راستی آزمایی در ادامه گزارش کرد: «تفاوت این ۲ گزارش در مجموع داده‌های مورد استفاده سازمان ملل است. قبل از هشتم ماه مه، سازمان ملل گزارشی درباره تعداد کل قربانیان و تخمینی از تعداد زنان و کودکان شهید در میان حدود ۳۴ هزار نفر منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که تا ۳۰ آوریل، ۲۴ هزار و ۶۸۶ نفر از مجموع ۳۴ هزار و ۸۴۴ مورد مرگ گزارش شده شناسایی شده‌اند. در گزارش سازمان ملل که در هشت مه منتشر شد، از میان ۲۴ هزار و ۶۸۶ شهید شناسایی شده، ۴ هزار و ۹۵۹ زن و ۷ هزار و ۷۹۷ کودک وجود دارد. این مجموع داده‌ها شامل حدود ۱۰ هزار نفری نمی‌شود که مرگ آنها گزارش شده اما هنوز شناسایی نشده‌اند.

سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی را تکذیب می‌کند

«فرحان حق»، سخنگوی سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۳ مه به ادعاهایی مبنی بر «نصف شدن تعداد تلفات» پرداخت. وی با تاکید بر اینکه تعداد کل شهدای شمارش شده توسط وزارت بهداشت غزه بدون تغییر باقی مانده است، توضیح داد: آنچه تغییر کرده، این است که وزارت بهداشت غزه آمار کشته‌هایی که به طور کامل شناسایی شده‌اند را به روز کرده است.

وی افزود: اگر محاسبه کنید، متوجه می‌شوید که بیش از ۱۰ هزار جسد هنوز باید به طور کامل شناسایی شوند. بنابراین مشخصات این افراد این که آیا آنها زن هستند یا کودک، پس از تکمیل فرآیند شناسایی کامل، مجدداً تعیین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha