• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403023123022
  • خبرنگار : 71956

بر اساس گزارش میدانی ایسنا

ثبات در بازار ارز برقرار است

ثبات در بازار ارز برقرار است

طبق مشاهدات میدانی ایسنا از بازار غیر رسمی ارز، پس از وقوع حادثه غم انگیز روز گذشته که منجر به شهادت رئیس جمهور و همراهان وی شد، نرخ ارز در پی سودجویی دلالان چند ساعتی با افزایش روبرو شد اما از ابتدای امروز دوباره با روند کاهشی، به نرخ قبلی بازگشت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته پس از وقوع حادثه هوایی برای رئیس جمهور و همراهان وی که منجر به شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه،‌ امام جمعه و استاندار آذربایجان شرقی و پنج تن دیگر شد، بازار ارز یک فراز کوتاه و سریع را طی کرد و پس از آن فرود کرد.

طبق مشاهدات میدانی امروز (دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ایسنا) از بازار غیر رسمی ارز، تا لحظه تنظیم گزارش (ساعت ۱۳) دلار با قیمت ۵۸ هزار تومان برای فروش و با نرخ ۵۷ هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو در این بازار با مبلغ ۶۴ هزار تومان به فروش رسید و با مبلغ ۶۳ هزار تومان خریداری شد.

منطقی بودن اثرگذاری حوادث ملی در اقتصاد

این در حالی است که روز گذشته پس از انتشار اخبار سانحه هوایی برای رئیس جمهور، نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین کانال‌های تلگرامی، شروع به صعود کرد و در پایان شب گذشته تا مرز ۶۲ هزار تومان پیش رفت. اما از ابتدای صبح امروز با یک شیب تند، روند کاهشی خود را آغاز کرد و دوباره به نرخ میانگین روز گذشته برگشت.

بی شک، اتفاقات ناگوار در هر کشوری بر وضعیت اقتصادی و بازار ارز آن کشور اثرگذار است. در شرایط فعلی با بروز حادثه برای رئی‌جمهور کشورمان، ذات و طبیعت بازار است که نوسانی را طی کند که یک اصل در ماهیت اثرپذیری بازار و اقتصاد از تحولات و وقوع مسائل و بحران‌هاست.

علاوه بر این، مقام معظم رهبری نیز در واکنش به سانحه رخ داده برای بالگرد حامل رییس جمهور تاکید کردند که ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. مسئولین با جدیت چند برابری مشغول کارهای خودشان هستند. همه چیز ان‌شاءالله مرتب، منظم، کارهای کشور پیش می‌رود و هم امنیت کشور، هم امنیت مرزها، هم بقیه کارهایی که در سطح کشور به وسیله قوه مجریه باید انجام بگیرد، انجام می گیرد. 

همچنین مسئولان دولت نیز بر ادامه روند معمول امور کشور تاکید داشته اند و به گفته سید احسان خاندوزی - سخنگوی اقتصادی دولت سیزدهم - در جلسه امروز هیات دولت وزرای اقتصادی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت خود را ارائه کردند و به حمدالله در تامین کالاهای اساسی، حوزه انرژی و سوخت، در حوزه خدمات پولی و مالی مشکلی در تامین و ارائه خدمات وجود ندارد و به لحاظ گزارش وضعیت شاخص‌های اقتصادی شرایط با ثبات و تحت مدیریت بخش‌های اقتصادی است و البته مقرر شد که کمیته ستاد اقتصادی دولت به شکل روزانه این پایش مستمر را تا پایان دوره ماموریت این دولت بدون ساعتی خلل، به شکل روزانه ادامه دهد.

نرخ ارز مرکز مبادله

گفتنی است؛ امروز ارز در بازار رسمی مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای اسکناس دلار با مبلغ ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان، برای اسکناس یورو با مبلغ ۴۸ هزار ۷۰۶ تومان و برای اسکناس درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۰۱ تومان به فروش رسید.  

همچنین حواله دلار با مبلغ ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۵ هزار و ۴۷۷ تومان و حواله درهم امارات با نرخ ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان عرضه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha