• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403023123058
  • خبرنگار : 71516

حزب‌الله عراق و دبیرکل النُجَباء شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه را تسلیت گفتند

حزب‌الله عراق و دبیرکل النُجَباء شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه را تسلیت گفتند

گردان‌های حزب‌الله عراق و دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء عراق، شهادت رئیس‌جمهور ایران، وزیر خارجه و هیأت همراه آن را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد: ما فاجعه شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و هیأت همراه در سانحه سقوط بالگردشان را تسلیت می‌گوییم. ملت بزرگ ایران که زیباترین درس‌ها را در عبور از شدیدترین چالش‌ها و بحران‌ها در سایه حکومت راسخ و استوار این کشور رقم زدند، امروز در رویارویی با این مصیبت بزرگ متحد و به عزم و اراده و ایمان پایبند هستند.

طبق گزارش صابرین نیوز، حزب‌الله عراق تأکید کرد: مشکلات و محنت‌های امنیتی و بحران‌های اقتصادی که ایران با آن مواجه بوده نتیجه محاصره ظالمانه آمریکا و بهای مواضع ایران است که همواره حامی ملت‌های مستضعفی بوده که استکبار جهانی از طریق طرح‌های جنایتکارانه در منطقه برای به زانو درآوردن آن‌ها تلاش می‌کند. ما از خداوند برای رئیس‌جمهور ایران و همراهانش رحمتی گسترده و برای خانواده‌هایشان و ملت ایران صبر می‌طلبیم.

«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النُجَباء عراق نیز در پیامی حادثه منجر به شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و جمع همراه ایشان از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی را فاجعه‌ای بزرگ و اندوهبار برای امت اسلامی توصیف کرد.

شیخ «اکرم الکعبی» با تأکید بر اینکه «ما در کنار ملت و رهبر حکیم ایران، امام خامنه‌ای (دام‌ظله) هستیم و این مصیبت را مصیبت خودمان می‌دانیم» خاطرنشان ساخت: مواضع آن سید شهید از هر نظر قابل احترام بوده و خدمات ایشان محدود به داخل مرزهای جمهوری اسلامی نمی‌شود، بلکه نقش جهادی صریح و آشکاری در کلیه موضوعات مرتبط با جهان اسلام داشتند.

در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور در عصر یکشنبه سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه وی در حین خدمت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha