• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403030100131
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای شهر تهران:

زمان انتخابات شوراهای شهر توسط مجلس آینده مشخص خواهد شد

زمان انتخابات شوراهای شهر توسط مجلس آینده مشخص خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمان انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط مجلس آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وسی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتدا باید شهادت عزیزان‌مان رئیس جمهور محبوب و مردمی آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان را به همه مردم تسلیت بگویم. امیدوارم خداوند به بهای خون پاک این شهدا توفیق استمرار در راه شهدا را به ما بدهد.

وی ادامه داد: در این جلسه ابتدا یک فوریت نام‌گذاری معبری به نام شهید آیت‌الله رئیسی مطرح خواهد شد و پس از آن یک فوریت انحلال یکی از شرکت‌های شهرداری تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن نیز چهار حسابرسی در دستور کار شورا قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص زمان برگزاری انتخابات شوراها با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف ۵۰ روز آینده اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام داده‌ام و با مشورتی که از افراد مسلط در این حوزه گرفتم طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با هم برگزار می‌شود ولی ظرف ۵۰ روز آینده با شناختی که نسبت به موضوع دارم انتخابات شوراها در کشور شاید امکان‌پذیر نباشد.

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری انتخاب یک فرد است اما در انتخابات شوراها ۱۲۶ هزار نفر در شهرها و روستاها باید انتخاب شوند؛ لذا نیاز است هیات‌های اجرایی و نظارت تشکیل شوند و انتخابات گسترده‌ای است که باید برگزار شود. این موضوع زمان می‌برد و قانون هم زمان بیشتری را در نظر گرفته؛ لذا فکر نمی‌کنم عملیاتی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مجلس آینده باید شکل بگیرد و در مورد تاریخ انتخابات شوراها تصمیم بگیرد. هر انتخاباتی که شکل می‌گیرد کمتر از چهار سال نیست اما تجربه این‌که بیشتر باشد را نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha