• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030100165
  • خبرنگار : 71129

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: اسرائیل عرصه را به حماس واگذار کرده است/مربی به اوکراین نمی‌فرستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: اسرائیل عرصه را به حماس واگذار کرده است/مربی به اوکراین نمی‌فرستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اقدامی بی سابقه از استراتژی جنگی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و هشدار داد که شکست نیروهای این رژیم در حفظ موقعیت در شمال غزه می‌تواند تاثیرات بلند مدت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ژنرال «چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به سال‌های خدمتش در منطقه گفت: « نه تنها باید وارد شوید و هر دشمنی را که در برابر آن قرار دارید پاکسازی کنید، بلکه باید وارد شوید، قلمرو را نگه دارید و سپس باید آن را تثبیت کنید.»

به نقل از پایگاه خبری پالیتیکو، وی با انتقاد از نیروهای اسرائیلی تاکید کرد که تاکتیک رژیم صهیونیستی در بیرون راندن نیروهای حماس از یک منطقه و ترک آن، دستیابی به ثبات پایدار را دشوارتر می‌کند: نیروهای اسرائیلی در حال واگذاری منطقه برای بازگشت حماس و تضعیف تلاش‌های بشردوستانه برای کمک به مردم غزه هستند.

براون که در افغانستان و عراق خدمت کرده همچنین گفت: پس از آنکه اسرائیلی‌ها متوجه شدند نمی‌توانند مواضع خود را حفظ نکنند یعنی به حماس اجازه دادند تا در این مناطق حضور یابد.

رژیم صهیونیستی وعده داده بود که حماس را از بین می‌برد و رهبر آن را می‌کشد یا دستگیر می‌کند و ۱۳۰ اسیر صهیونیست را آزاد می‌کند.

اما پس از گذشته هشت ماه از جنگ، هنوز به این اهدافش دست پیدا نکرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به چالش‌های پیش روی رژیم صهیونیستی برای مقابله با حماس اشاره کرد و گفت: «حماس یک سازمان نیست بلکه یک ایدئولوژی است. برای همین، شما باید به بخش کلی برای تامین امنیت نه تنها برای اسرائیل، بلکه در منطقه فکر کنید.»

این مقام مسئول نظامی آمریکا همچنین گفت، واشنگتن برنامه‌ای برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین ندارد و تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که جنگ با روسیه تمام شده باشد.

این گفته‌ها پس از آن مطرح شد که فرانسه راه را برای اعزام سرباز برای آموزش نیروهای اوکراینی هموار کرد.

وی افزود: «در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای اعزام مربیان آمریکایی به اوکراین وجود ندارد. وقتی جنگ تمام شود و ما در جایگاه بهتری باشیم، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت، معتقد است که اوکراین از سیستم‌های موشکی تاکتیکی ارتش که توسط واشنگتن تامین شده در داخل خاک روسیه استفاده نکرده است.

آمریکا تا آغاز نبرد بین کی‌یف و مسکو در ۲۰۲۲، حدود ۱۵۰ مربی نظامی در داخل اوکراین داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در فوریه راه را برای کشورهای اروپایی به منظور اعزام نیروها به اوکراین هموار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha