• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403030100276
  • خبرنگار : 71955

آغاز ثبت نام مدارس شاهد از امروز

آغاز ثبت نام مدارس شاهد از امروز

ثبت نام مدارس شاهد برای پایه‌ اول دبستان از امروز آغاز شد این در حالیست که ثبت‌نام پایه‌های ورودی هفتم از ۲۱ خرداد و دهم نیز از اول تیر شروع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی مدارس شاهد می‌توانند در پایه‌های اول ابتدایی از امروز تا ۲۰ خرداد، پایه‌های هفتم (متوسطه اول) از ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیر و پایه دهم (متوسطه دوم) از اول تیر تا ۲۰ تیر نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموز اقدام کنند.

ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه در هر سه مقطع از اول مرداد آغاز و تا دهم مرداد ادامه خواهد داشت. خانواده‌ها باید با ورود به آدرس my.medu.ir نسبت به ثبت نام و پیش ثبت نام فرزندان خود در پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم در مدارس شاهد اقدام کنند.

با توجه به اینکه پیش ثبت‌نام پایه اول از امروز شروع می‌شود همه افراد جامعه می‌توانند با ورود به سامانه بر اساس اولویت‌ها و براساس امتیازات کسب کرده، وارد مدارس شاهد شوند.

ثبت نام فرزند شهید و فرزند جانباز ۲۵ درصد و فرزند آزاده قطعی است.

۱۷ گروه از دانش‌آموزان غیرشاهد نیز مجاز به ثبت‌نام در مدارس شاهد هستند که در ادامه بدان اشاره می‌شود:

دانش‌آموز جانباز

فرزند جانباز تا ۲۵ درصد

خواهر و برادر شهید و جانباز ۷۰ درصد و بالاتر

نوه شهید و نوه جانباز ۷۰ درصد و بالاتر

نوه شهید اتباع

فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی

فرزند رزمنده جبهه مقاومت

فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه

نوه آزاده

نوه جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد

نوه آزاده با جانبازی تا ۶۹ درصد

نوه جانباز تا ۴۹ درصد (۲ مورد)

سلاله (نتیجه) شهید (۲ مورد)

نوه رزمنده

فرزند گروه جهادی شمیم شاهد

خواهرزاده یا برادرزاده شهید و جانباز ۷۰ درصد به بالا با توجه به ماه‌های حضور در جبهه و با آوردن نامه از معاونت نیروی انسانی از امتیازات سهمیه برخوردار می‌شوند.

افراد غیرمشمول سهمیه جانبازی نیز می‌توانند از سهمیه حافظان قرآن کریم که حائز رتبه اول تا سوم مسابقات سالانه حفظ، مفاهیم، قرائت قرآن و نهج‌البلاغه آموزش و پرورش در سطح منطقه‌ای، استانی، کشوری و بین‌المللی شده‌اند یا حائز رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی دانش‌آموزان منطقه‌ای، استانی، کشوری و بین‌المللی شده‌اند استفاده کنند.

همچنین فرزند کارمندان رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید، دانش‌آموزان متقاضی ثبت‌نام در مدرسه شاهد محل تدریس والدین، فرهنگیان ۱۲۰ و فرزندان کارکنان رسمی آموزش و پرورش شاغل در مدرسه ایثارگران، فرزندان فرهنگیان شاغل به تدریس در مدارس مناطق امنیتی درگیر و غیر درگیر، فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل و بازنشسته، مامور یا انتقالی به ادارات دیگر، فرزندان یا نوه خیر مدرسه‌ساز و افراد دارای امتیاز علمی دانش‌آموز نیز مشمول سهمیه در ثبت نام مدارس شاهد هستند.

خانواده‌ها باید به سایت مراجعه کرده و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز، کد ملی والدین، آدرس محل سکونت و کدپستی را ثبت‌کنند. ‌پس از بارگذاری مدارک، والدین باید مدرسه را انتخاب و در مرحله آخر کد پیگیری را از سامانه دریافت کنند؛ در این مرحله دو برابر ظرفیت کلاس‌های پیش ثبت‌نام شده از طریق سامانه به مدیر مدرسه اعلام می‌شود و درصورت داشتن امتیاز لازم، از اولیاء دانش آموز جهت ثبت نام حضوری دعوت به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۰۷:۵۷

سولات مربوط به مدرسه میشه در اینجا عنوان کرد