• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030100280
  • خبرنگار : 71588

درخواست‌های سالیوان از فلسطینی‌ها

درخواست‌های سالیوان از فلسطینی‌ها

منابع دیپلماتیک اعلام کردند اعضای یک هیأت فلسطینی در نشستی غیرعلنی با مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار اتخاذ موضع جدی واشنگتن در قبال مسائل سیاسی و مالی شدند.

به گزارش ایسنا، منابع دیپلماتیک اعلام کردند اعضای یک هیأت فلسطینی درجریان دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار دادند اقدامات بی‌سابقه اخیر رژیم صهیونیستی، به‌ویژه مصادره محموله‌های گمرکی، احتمال دارد منجر به فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین شود.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، منابع اعلام کردند این هیأت شامل حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، محمد مصطفی، نخست‌وزیر، مجدی الخالدی، مشاور امور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بودند و اعضای این هیأت از سالیوان خواستند تا برای توقف مصادره اموال گمرکی فلسطینی و عدم اکتفا به درخواست‌های دیپلماتیک به‌صورت فوری و جدی اعمال فشار کنند.

درآمدهای گمرکی حدود ۷۰ درصد از درآمدهای تشکیلات خودگردان فلسطین را تشکیل می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۹ مبالغ هنگفتی را از این درآمدها کسر کرده است که این درآمدها در ماه‌های پس از جنگ غزه بیش از ۵۰ درصد بوده است. این اقدامات منجر به ناتوانی دولت فلسطین در پرداخت حقوق کارمندان و تعهدات محلی خود شده است.

هیأت فلسطینی خواستار اتخاذ موضع جدی آمریکا برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، خروج از نوار غزه و بازگشت دولت فلسطین به نوار غزه برای ایفای مسئولیت‌های خود در زمینه امدادرسانی به شهروندان و بازسازی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات اولیه به شهروندان مانند آب، برق، سرویس بهداشتی و غیره شد.

اعضای این هیأت همچنین از طرف آمریکایی خواستند تا از مخالفت با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و ناکام گذاشتن درخواست‌های مکرر فلسطینیان در این زمینه دست بردارد.

از سوی دیگر، حسین الشیخ در جریان دیدار با جیک سالیوان بر لزوم توقف فوری جنگ غزه تاکید کرد.

الشیخ در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در جریان دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا بر لزوم توقف فوری جنگ در نوار غزه و مجبور کردن اسرائیل برای بازگشایی گذرگاه‌ها برای ورود مواد غذایی و دارو تاکید شد.

وی در ادامه افزود در جریان این دیدار همچنین به بررسی توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ازجمله یورش‌ها، تجاوزات و مصادره اموال تشکیلات خودگردان فلسطین پرداخته شد. الشیخ تصریح کرد که هیچ جایگزینی برای راهکار سیاسی فراگیر که به اشغالگری خاتمه ببخشد و منجر به تشکیل کشور فلسطین شود وجود ندارد.

از سوی دیگر، یک مسؤول فلسطینی اعلام کرد که سالیوان بر لزوم اداره نوار غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در مرحله پساجنگ تاکید کرد.

وی در ادامه افزود سالیوان خواستار تغییرات جدی در تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha