• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403030100820
  • خبرنگار : 71290

میرضیایف: رئیسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود

میرضیایف: رئیسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود

رئیس‌جمهور ازبکستان اظهار داشت: برای شادی روح برادرم آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران، همه کارهای شروع شده با ایشان را به انجام می رسانیم.

به گزارش ایسنا، شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان با حضور در سفارت کشورمان در تاشکند، ضمن امضای دفتر یادبود گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، «درگذشت غم‌انگیز جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس جمهور فقید و همراهان ایشان را مجدداً به دولت و ملت کشورمان تسلیت گفت». 

رئیس‌جمهور ازبکستان در گفت‌وگو با «محمدعلی اسکندری» سفیر ایران در ازبکستان گفت: من و رئیس‌جمهور رئیسی ارتباط خاص و ویژه‌ای با هم داشتیم. ملاقات‌های بسیار خوبی بین ما در دوشنبه، سمرقند، تاشکند و تهران برگزار شد. همه موضوعات همکاری‌ها بررسی شد و هیچ مانعی برای توسعه و تقویت همکاری‌ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور رئیسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود که سهم بسزایی در توسعه پایدار اجتماعی- اقتصادی ایران، افزایش رفاه مردم، افزایش شهرت بین‌المللی ایران و همچنین گسترش همکاری‌های چندجانبه سودمند بین کشورهایمان داشت.

وی گفت: برای شادی روح برادرم آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محترم ایران، همه کارهای شروع شده با ایشان را به انجام می‌رسانیم. ما در این شرایط سخت در کنار ایران هستیم و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم. 

میرضیایف: رئیسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود
حضور رئیس‌جمهور ازبکستان در سفارت ایران

رئیس‌جمهور ازبکستان از سفیر ایران خواست، سلام و مراتب همدردی وی را به خانواده و فرزندان رئیس‌جمهور ابلاغ کند. 

وی همچنین گفت: انشالله وزیر امور خارجه ما و رئیس پارلمان برای شرکت در مراسم ختم رئیس جمهور در تهران شرکت خواهند کرد.

سفیر ایران نیز ضمن تشکر از تشریف فرمایی، این حادثه تلخ را مشیت الهی دانسته و بر لزوم تلاش مضاعف برای توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد.

وی گفت: جناب آقای رئیسی بارها به بنده گفتند که جناب آقای میرضیایف شخصی مجرب و متشخص هستند و از همه توانتان برای تقویت همکاری‌ها استفاده کنید.  

مفتی اعظم ازبکستان، شهردار تاشکند، مشاور رئیس جمهور، معاون اول وزیر امور خارجه و جمعی دیگر از مقامات ازبکستان، رئیس جمهور میرضیایف را در مراسم امضای دفتر یادبود همراهی کردند. 

میرضیایف: رئیسی یک دولتمرد و سیاستمدار پخته بود
حضور رئیس‌جمهور ازبکستان در سفارت ایران

در پایان به درخواست رئیس جمهور ازبکستان، مفتی اعظم ازبکستان برای شادی روح رئیس جمهور و همراهان محترم ایشان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم و دعا پرداختند. 

همچنین رئیس‌جمهور ازبکستان روز گذشته در پیامی رسمی خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراتب تسلیت خود و ملت ازبکستان را اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha