• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۸۴ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8404-09373
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

*خاتمي و دوران او از نگاه مردم* ايـران 84 از ايـران 76 سـرفـرازتـر اسـت خاتـمي در ايـران و جـهان مانـنـد مانـدلا خـواهـد شـد

*خاتمي و دوران او از نگاه مردم* 
ايـران 84 از ايـران 76 سـرفـرازتـر اسـت
خاتـمي در ايـران و جـهان مانـنـد مانـدلا خـواهـد شـد

ساعاتي پس از فراخوان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) از مخاطبان براي ارائه ديدگاهها و نظراتشان در مورد «آموزگار بزرگ ادب و شكيبايي» حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمد خاتمي، به سرعت شاهد دريافت ديدگاه‌ها از طريق ايميل، نمابر و تلفن بوديم كه با توجه به تكراري بودن مضامين برخي از آنها، نمونه‌هايي از اين ديدگاهها در اختيار خوانندگان محترم قرار مي‌گيرد.

*** بسياري از انسانها مرهون آزادي اند اما خاتمي شخصيتي است كه تعميق آزادي و مردم سالاري ديني مرهون اوست. او فرزند با صفا ، صميمي و صادق امام و انقلاب بود

حبيب

*** خاتمي، رييس‌جمهور روشنفكري بود كه به سخنان همه‌ي ما توجه مي‌كرد. او در خدمت اسلام، بشريت و آزادي بود.

من، ما و بشريت او را دوست داريم.

خاتمي به تاريخ ايران مي‌پيوندد.

برايش دعا خواهيم كرد.

محسن اسماعيلي

*** با سلام، مي‌خواستم بگويم آقاي خاتمي يك گوهر در ميان ايرانيان بود كه بعدها مي‌فهميم اين گوهر را چه آسان از دست داديم. آقاي خاتمي طي 8 سال فصل جديدي در رفتار مردم ايجاد كرد. پس من و تو اگر در اين مدت قدرناشناس خاتمي بوديم بعدها از كار خود پشيمان مي‌شويم.

علي ترابي

*** هشت سال پيش مردي در مجلس قسم ‌خورد كه بايستد و از آتش نترسد. مردي با لبخندي فروتن و صبور، مردي قسم مي‌خورد كه بسياري از هم‌قسم‌هايش عهد خود را شكستند. مردي كه به او پشت شد، مردي كه خلع يد شد، مردي كه تنها ماند، رها شد ولي رها نكرد. هشت سال پيش خاتمي صبور، ايراني را بدوش كشيد كه هنوز از جنگ زخمي بود، و در ترميم اين زخم‌ها ناتوان مي‌نمود. ايراني كه نه با كسي دوست بود و نه همسايه‌اي داشت كه رسم همسايگي كند. ايراني كه تنها بود و گويي با همه دشمن، در ذهن مردم دنيا، ايران و ايراني برابر جنگ و ترور و وحشت بود. هر روز نااميدتر، خسته‌تر، فقيرتر، كمتر، نياموخته، فراري‌تر، تنهاتر ... پاسخ انتظار، اميد و آرزوهاي يك ملت بر دوش مردي سنگيني مي‌كرد كه خيلي چيزها را مي‌دانست، ولي خيلي چيزها را نمي‌گفت. بار سنگين ايران با تمام كوره‌ها و دره‌هايش، با درياها و كويرهايش، دشت‌ها و جنگل‌ها و بيابان‌هايش، آدم‌هايش، بر سينه‌ي او نشسته بود. وقتي 4 سال پيش دوباره آمد و گفت مي‌آيم چون شما مي‌خواهيد! پير شده بود ولي ايستاده بود. شما را ديدم آقاي خاتمي. من و همه ديديم. هنوز ايستاده‌ايد. بعد از آن همه اشك‌هاي ريخته‌شده، بغضهاي فروخورده، عهدهاي شكسته، دستهاي واپس‌كشيده، هنوز ايستاده‌ايد. امروز شايد خاتمي تنها باشد ولي ايران 84 از ايران 76 سرفرازتر است، زيباتر است، اميدوارتر، داناتر و هوشيارتر است. خيلي چيزهاي ايران امروز از سينه خاتمي روييد و جان گرفت. . . در ايران بعد از خاتمي همه بايد حرف از مردمسالاري، شايسته‌سالاري و سرفرازي بزنند. چون شما به مردم آموختيد كه از ايران سرفراز مي‌آييد و ايران و ايراني بايد سرفراز باشد... آقاي خاتمي عزيز، صلاحيت و توان شمردن آنچه را كه در اين هشت سال انجام داده‌ايد را ندارم. چنين هدفي را هم دنبال نمي‌كنم. تمام آنچه را كه مي‌خواهم بدانيد آن است كه هنوز هم هستند كساني كه هشت سال پيش را فراموش نكرده‌اند. هنوز هستند بعضي كه خاتمي را با بغضش، صبرش، خستگي‌اش، تلاشش و تمام عشقش به ايران و ايراني فراموش نمي‌كنند. و برتر از همه، خداي اين بعضي‌ها كه خداي خاتمي است، شاهد بر تمام آن‌هاست.

راما و عليرضا رضواني

*** اگر بخواهم صادق باشم، بايد بگويم خاتمي بلايي بود كه خداوند طي هشت سال گذشته به ايران فرستاد. چندين دهه بايد طي شود تا مصيبت اين رييس جمهور پردردسر مشخص شود. او بود كه اين شهامت را به دشمنان غربي داد تا به شكست داخلي ايران فكر كنند. اگر بخواهم بنويسم صفحات بسياري خواهد شد. وقتم را با اين مخلوق هدر نخواهم داد. نكته‌اي براي شما؛ اينقدر احمق نباشيد!!! ملت فراموش نمي‌كنند شما اصلاح‌طلبان و در واقع خيانتكاران براي ايران چه كرديد.

محمد رييسي

***... مي‌خواهيم از رييس‌جمهور بگوييم، از هشت سال اصلاحات در كشور از هر روز 9 تنشي كه براي ايشان راه انداختند. مي‌خواهم بگويم، اما گويش ما فراتر از تمام گفتن‌هاست مي‌خواهم اين بار بنويسيم با خطي بر رويه دفتر تاريخ معاصر ايران. بنويسيم كه ما اولين در دنيا هستيم كه بعد از تحول قدرت يك رييس‌جمهور با او وداع مي‌نماييم و از او تقدير، آري باز هم وبلاگ‌نويسان ايراني اولينند.

اميرحسين دهباشي

*** خاتمي دارد مي‌رود. كسي كه هشت سال رييس جمهورمان بود. هشت سال كه براي‌مان تجربه‌اي متفاوت بود. مدحش را نمي‌گويم. ولي اخلاق حكم مي‌كند كه خدماتش را قدر بدانيم و كوتاهي‌هايش را هم . . . اما مي‌دانم كه او مي‌رود و ما حتما حتما حسرت كسي مانند او را خواهيم خورد. پيشنهاد مي‌كنم برايش بنويسيم. از هر احساسي كه نسبت به او داريم. اگر برايمان نامه‌اي براي فردا نوشت ما هم برايش نامه‌اي براي هميشه بنويسيم.

هادي

*** هشت سال چه زود گذشت! چه اميدها كه برآورده نشد و نيز چه تحول پايداري كه شكل گرفت. اين واقعيت زندگي است. همانطور كه آموزگار ادب در ابتداي كار گفت، دوران قهرماني‌هاي فردي به پايان رسيده است. و اكنون كه به تبعيت از اصول دموكراسي، با خاتمي مهربان و بزرگ خود لااقل در جايگاه كنوني‌اش خداحافظي مي‌كنيم، دردي مضاعف داريم چه خوب شروع شد و چه بد به پايان مي‌رسد! مخصوصا كه احتمال دارد زنداني انديشه، نتواند درد جانفرساي اين روزها را تحمل كند. نه روحش، بل جسمش را مي‌گويم. كاش مي‌شد به بهانه‌اي و به طريقي، اكبر گنجي آزاد باشد تا اين دوران با چنين خاطره تلخي به پايان نرسد.

عليرضا قره‌باغي

*** اي گل ما اندكي آهسته‌تر تا ببوسم صورتت

و سرانجام به پايان هشت سال مديريت مردي رسيديم كه از نسل آفتاب بود و از سرزميني پر از گل‌هاي محمدي. آري آمدنش مظلومانه بود و رفتنش هم مظلومانه. او آمده بود نشان دهد قدسيت از آن خداست، او را خاتمي نهادند چون مانند جدش خاتمي شد بر نگين ايران زمين، او را محمد نام نهادند چون به حقيقت محمد بود و صابر. او آمده بود تا ادامه دهد راه محمد را، تا ادامه دهد راه علي را و او آمد تا ادامه دهد راه روح‌الله موسوي خميني. او مردانه آمد و مردانه هم مي‌رود، اما با تمام غربت و مظلوميتش، همچو نگيني مي‌درخشد بر انگشتر ايران زمين. نمي‌دانم اگر سكوت كرديم و همراهيش نكرديم گفتند بي‌وفاييم زماني كه از او جانانه دفاع كرديم گفتند منافقيد اي خدايا فرياد و اشك ما را بنگر و تو شاهد باش كه خون به دلمان كردند اين كج‌انديشان. هرچه بود ديگر شاهد تصوير و سيماي نوراني‌اش نيستيم چه دلگير است زماني كه سيماي تو را نبينيم و چه سخت است صداي گرفته تو كه خبر از درد سنگيني كه بر قلب توست نمي‌شنويم اما بدان سيد اگر روزي برسد كه بايد كفن بپوشيم و از راه آزادي و انديشه ناب اسلامي و انديشه تو دفاع كنيم كفن‌پوشان به ميدان خواهيم آمد و دفاع خواهيم كرد. سيد خاتمي بمان و به تو مي‌گوييم كه منظريم در 4 سال بعد... يگانه ايران، يكه‌تاز مردانگي‌؛ دوستت داريم و به تو عشق مي‌ورزيم

پوريا توماس

*** رياست محترم جمهوري آقاي خاتمي سلام

دريادلا شايد آماج سنگين بي‌مهريا و تهمت‌ها و ناعدالتي‌هاي دوستان و نادوستان بر شما در طول انتخابات مرا بر آن داشت تا به عنوان كسي كه در اين هشت سال به شما اعتقاد راسخ داشته و دارم خود را از آن جمع ناسپاسي كه هشت سال سعه صدر و مهرباني بي‌مانند شما را فراموش كرده‌اند از آن جماعتي كه هر 9 روز برايتان يك بحران آفريدند و از آن دوستاني كه ناجوانمردانه به شما پشت كردند مبرا سازم و به عنوان يك دختر ليسانس كرد سني كه هيچ‌گونه وابستگي حزبي و جناحي نداشته و فقط به انجام وظيفه در اين اجتماع مشغولم به شما از ته دل بگويم كه من با تمام وجود به شما افتخار مي‌كنم. هرچه بود حضورتان تازگي بود و طراوت و سرسبزي هرچه بود زيبايي بود و محبت و عشق هرچه بود راستي بود و صداقت بود و اميد و هرچه بود هماني بود كه در پس نگاههاي ترديدآلودي كه مي‌گفتند انتخابات فرماليته است مرا و همه را به رأي دادن به شما مصمم مي‌نمود و آني شد كه مي‌بايست بشود و آني شد كه همه مي‌خواستند 20 ميليون عاشقي كه به صندوقها هجوم آوردند تا نام آزادي و عدالت را فرياد زنند و ايراني داشته باشند براي همه و فرداي بهتري بسازند براي ايران و جوانان و زنانشان طعم مشاركت و همياري را بچشند و هنرمندانشان هنر واقعي نه هنر سفارشي را معنا سازند و ... به جاي مرگ و مرده باد از زندگي و زنده باد گفتيد به جاي تحديد انديشه از آزادي انديشه سخن گفتيد و به جاي مردسالاري از مردمسالاري سخن رانديد و سخنانتان عجيب بر دل مي‌نشست چرا از دل برآمده بود. هشت سال با تمام خاطرات تلخ و شيرينش سپري شد و شما چقدر خون دل خورديد تا بگوييد دولت بايد پاسخگو باشد چقدر مصايب را متحمل شديد تا بگوييد انديشه جرم نيست و چقدر متحمل هزينه شديد تا انحصار برداشت بي‌عيب و نقص برخي از دين را برداريد و چقدر تلاش نموديد تا چهره زيباي ايران مترقي را به جهانيان بنمايانيد و از گفت‌وگوي تمدنها به جاي جنگ تمدنها سخن بگوييد. آقاي خاتمي من تا آخر عمر به رأيي كه به شما و انديشه شما داده‌ام افتخار خواهم نمود و با كمال شجاعت از آن ياد خواهم كرد. هشت سال رياست جمهوري پربار شما را به عنوان برگي زرين و فراموش‌نشديني در گنجينه خاطراتم نگاه خواهم داشت و براي هميشه نام شما را در بلنداي ذهنم در كنار ابرمرداني چون گاندي و ماندلا و اميركبير و . . . به ياد خواهم سپرد. من هميشه به رأيي كه به انديشه متعالي شما داده‌ام افتخار خواهم كرد. مي‌خواهم به همه آناني كه ناجوانمردانه بانگ برمي‌آورند كه خاتمي براي ما چه كرده است بگويم كه خاتمي اگر تنها كار مثبتش همين بوده كه به من جوان احساس كرامت داده و اگر تنها هنرش همين بوده كه چونان كوه استوار در برابر ناملايمات ايستاده و هيچ‌گاه لبخند از چهره زيباش زدوده نشده و اگر تنها پيامش به جهان جنگ و زور و تزوير، گفت‌وگوي تمدنها بوده و وجودش مايه افتخار و مباهات هر ايراني در سطح جهان بوده و هست براي من كافيست و به آن مي‌بالم.

م - مرادي

*** افتخار من است كه در دور اول و دوم به آقاي خاتمي راي دادم و فكر مي‌كنم در آينده، تمامي ما ايرانيان در سراسر جهان، ارزش عقايد وي درباره‌ي صلح، گفت‌وگو، بشريت، برادري و احترام به تمامي انسان‌ها به عنوان يك انسان و بدون توجه به جنس، نسل، مذهب و غيره را متوجه خواهيم شد. جهان امروز و در آينده به وي احترام خواهد گذاشت و هرگز او را فراموش نخواهد كرد در واقع امروز نام ايران در خارج از كشور برابر است با نام خاتمي.

سعيد زين‌الديني دانشجوي دوره‌ي دكترا در هلند

*** خاتمي عزيز

خسته نباشي الحق كه لياقت خود را خوب نشان دادي، تو روح امام را شاد كردي. به دهان آمريكا مشت محكمي زدي دلمان برايت تنگ مي‌شود هرچند كه در ميان خودمان هستي، غوغا كردي جوانان را هدايت كردي با عمل و سياست. هرچند كه تعداد كمي از آن‌ها هنوز اشتباههاي كوچكي مي‌كنند. انشاءالله كه آنان هم هدايت مي‌شوند. بازهم آن‌ها را تنها نگذاريد.

خداوند نگهدارت باد.

گلناز حاجي‌نژاد از لرستان

*** بيشترين جفا را مسوولان صدا و سيما در حق خاتمي كردند و به نظر بنده خداوند از اين تنگ‌نظري هرگز نخواهد گذشت زيرا نظرات خاتمي مي‌توانست در پيشبرد اهداف انقلاب بسيار كارساز باشد و نظرات ايشان به حضرت امام(ره) از همه نزديك‌تر بود و صدا و سيما نمي‌دانم چگونه مي‌خواهند اين صلب آزادي را در پيشگاه خداوند پاسخگو باشند.

نويسنده‌ي متن جانباز - مهندس برق (قبل از انقلاب)

*** با سلام حضور همه‌ي دست‌اندركاران ايسنا

اي ايسنا؛ اين كه برنامه‌اي ترتيب داده‌ايد و براي جمع‌آوري نظرات مردم در مورد شخصيتي كه دوران رياست ايشان را يكي از پرافتخارترين دوران‌ها مي‌ناميد؛ و از ايشان بعنوان آموزگار ادب و شكيبايي نام مي‌بريد! اگر اين جملات قشنگ را برويد و به يكي از آن خانواده‌هايي كه از فرط بدبختي و فقر مجبور به خودفروشي دخترانشان مي‌شوند، بگوييد؛ انتظار چه جوابي داريد. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور دولت آقاي خاتمي اعلام كرده است كه بيش از 6 ميليون نفر در كشور به نان شب خود محتاجند. جالب توجه اينكه خادمان و نوكران اين قشر از جامعه از فرط ثروت به نقطه‌ي انفجار رسيده‌اند! حالا  اگر اين شش ميليون نفر را جزء آدمها و از مردم همين كشور به حساب مي‌آوريد، و از آنجايي كه آن‌ها به وسايل ارتباطي دسترسي ندارند و اگر شما به خود زحمت بدهيد و سراغ آنها برويد، فكر مي‌كنيد در پاسخ و عمل نظر‌سنجي شما؛ چه واكنشي از خود نشان مي‌دهند؟ و براستي آقاي خاتمي با شنيدن اين خبر چگونه با خوشحالي و خنده به اينجا و آنجا سفر مي‌كند؟ اي كاش در دم آخر سري هم به فقرا مي‌زدند. و شما هم سعي نكنيد از ايشان يك اسطوره‌ي كاذب بسازيد.

آزاده و جانباز - قاسمي

*** تاريخ ما بي‌شك خاتمي را نه در كنار بزرگاني چون اميركبير، مصدق، بازرگان كه قطعا فراتر از آن‌ها خواهد نشاند. خاتمي با رفتار خوب، به مردم ما مدارا، تساهل و بزرگ‌منشي آموخت. وي آموزگار بزرگ دموكراسي بود. ايران فردا، مديون خاتمي خواهد بود. قرائت انساني، رحماني و عقلاني از اسلام هم وامدار اين دردانه‌ي روزگار ماست. جفايي كه بر خاتمي نازنين رفت چه از دشمن و چه از دوستان سزاوار او نبود. خاتمي در قلب ايران و ايرانيان جاودانه خواهد ماند، پس زنده باد خاتمي و پايبنده باد انديشه‌ي خاتمي.

بهراد بهشتي از اصفهان

*** دوستت دارم مرد بزرگ تاريخ اصلاحات ايران.


آمنه

***آقاي خاتمي لطف فرمايند خاطرات خودشان را مكتوب كنند تا مردم بدانند و در تاريخ ماندگار شود. اين يك وظيفه‌ي شرعي براي او و دوستداران اصلاحات مي‌باشد. اين را اگر انجام ندهند بايد فرداي قيامت جوابگو باشند.


حسن

*** اميدوارم با رفتن خاتمي آبروي كشور و نظام لطمه نبيند. بسياري از عزتي كه داشتيم از ابهت، بزرگ‌منشي، خوش‌كلامي و رفتار مودبانه‌ي خاتمي بود.


آرام

***  خاتمي در ايران و جهان مانند ماندلا خواهد شد.


ربابه تبريزي

*** ثمره‌ي هشت سال رياست جمهوري خاتمي ظهور احمدي‌نژاد بود. در هر صورت اصرار خاتمي در پي‌گيري قتل‌هاي زنجيره‌يي ستودني است.


م

*** حيف كه قدرت را ندانستيم.


سوسن

*** خاتمي آن‌قدر بزرگ است كه اگر عمري درباره‌ي او، تاثير شگرفش بر فرهنگ و سياست ايران عزيزمان بگوييم باز هم اداي يك از هزاران نكرده‌ايم.


محمود

*** تنها حرفي ك?ه ميتوانم در مورد جناب آقاي خاتمي عزيز بگويم اين است ?كه هميشه ياد و خاطره تو عزيز در قلب و روح ما باقي و ماندگار خواهد بود و هيچ‌وقت شما را فراموش نمي?كنيم اي امير كبير ثاني ?كه در دوران سازندگي اين نهال نورس انقلاب را به سر مقصود رساندي هر چند ?ه همه ميدانند چه خون و دل‌هاي خوردي ته اين درخت به ثمر برسد اميدواريم كه آقاي احمدي نژاد بتواند راه شما را ادامه دهد از درگاه احديت برايت سلامتي و عمر با عزت خواستاريم.

محمد مقدم

*** بي‌شك خاتمي يكي از مردمي‌ترين رييس‌جمهورهاي كشور بود كه اين ويژگي از كرامت، صداقت كلام با مردم و ديدگاه روشن‌فكرانه ايشان ناشي مي‌شد. او در طول هشت سال مسووليت سياسي سنگين خود هيچگاه دامان فرهنگيش را با لعاب تيره و نيرنگ سياست آلوده نكرد و همواره تلاش كرد با حق‌گوئي آزاد انديشانه، قدرت سياسي خود را با تسخير قلوب مردم بدست آورد. بدون ترديد اگر تخلفات و آشوب‌هاي پاره‌اي از دور و نزديكان ايشان نبود، اكنون كشور نمودي آبادتر، مرفه‌تر و دمكراتيك‌تر مي‌داشت. او تا ابد بر تارك تاريخ ايران خواهد درخشيد.


مجتبي همايي

*** ملت پزرگ ايران و تاريخ مرد بزرگي را كه به ما تمرين شنيدن آراي مخالف را داد و نشان داد ?كه براي رسيدن به ?كرامت انساني بايد تا چه حد كريم بود را تا ابد به نيكي ياد خواهد ?كرد.
دعاي خير ملت بدرقه ي راهش باد


امير-كانادا

*** با احترام به فضل و دانش ايشان بايد عرض ?نم كه معنى دولت بى اقتدار در زمان ايشان مصداق پيدا ?كرد.
مخصوصا در خارج كشور چهره اي ضعيف داشتيم. بنده يك? ارگان اجرايي قوي را خواستارم و شاعر و فيلسوف و يا يك? آدم تو دل برو و دلربا از من نمره نميگيرد.


م خ- هلند

*** اميدوارم رييس‌جمهور جديد راه خاتمي را طي كند.


رضا

*** چه بگويم ?كه دلم ميخواد بماند اما افسوس ?كه...... 8 سال با او بوديم ... به ديدنش عادت ?كرديم .....با گفتارش خود را پيدا مي?كرديم.....به خود و ايراني بودنمون افتخار ميك?رديم.... ديگر چه دارم كه گويم كه قاصرم از گفتن ...ولي يك? چيز را خوب ميدانم كه : اگر خاتمي نيست .... اما خداي خاتمي هست هست هست.


مصطفي

**** سلام و درودهاي بي پايان
به رييس جمهور محبوبي ?كه سمبل درايت و شكيبايي و بردباري و رعايت حق و حرمت انسان بود با هر ايده و مرامي. سلام به پدر مهربانمان كه در تاريخ ايران ماندني ست . دلمان برايت تنگ ميشود راه ارتباط با خودت را برايمان باز بگذار. باشد كه انديشه‌هاي خوبت ما را در پناه خود دارد. براي شما و خانواده و دوستان و دوستدارانت آرزوي سلامتي و راه گشايي براي ملت بزرگمان دارم. سلام به خاتمي عزيز .

پاريس 21 تير  1384 - زيبا

*** اي همه‌ي شكيبائي و ايمان
اي همه‌ي اميد و گذشت
اي همه‌ي حوصله و مدارا
اي همه‌ي تشنگي و سيرابي
اي همه‌ي دوستي و عشق
اي همه‌ي حلاج و عين القضات
اي همه‌ي اميركبير
اي همه‌ي گلشن راز
اي همه‌ي شريعتي و چمران
اي همه‌ي اشك‌ها و لبخندها
اي همه‌ي خوبي و حق
اي همه‌ي مردم و اي همه‌ي ايران
به پروردگار مهرياني‌ها مي‌سپارمت

رام يزدي

*** خاتمي گوهر يكدانه‌ ملت بود افسوس كه از او محروم ميشويم.


مجيد

*** خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مقارن با پايان دوران پر افتخار رياست جمهوري آموزگار بزرگ ادب و شكيبايي حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي اقدام به راه‌اندازي صفحه‌ي ويژه‌ي بدرقه‌ي خاتمي نموده است. اين صفحه تحت عنوان «بدرقه خاتمي» در ذيل عناوين كل اخبار ايسنا قبل از سرويس اقتصاد و بازرگاني قرار دارد.

مخاطبان محترم مي‌توانند ديدگاه‌هاي خود درباره‌ي شخصيت، گفتمان و دوران رييس‌جمهور محبوب را در قالب تحليل، مطلب، خبر و ابراز عواطف در اختيار اين خبرگزاري قرار دهند تا به نحو مناسب منعكس شود.

نشاني تماس الكترونيك براي اين منظور: mardom@isna.ir

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha